Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Nash
Hejsa...

Jeg er ved at overveje køb af en fladskærm, og er faldet over denne 940BF skærm som ser lovende ud.

Jeg dog også kigget på samsungs 215TW, som jeg egentlig er lidt mere varm på.

Her kommer så mine spørgsmål, hvor stor forskel er der på 2ms og 8ms?
Jeg spiller nemlig en del, og er ikke stor tilhænger af ghosting osv. ;)
Vil man kunne se en meget stor forskel eller er den minimal.

Det skal siges at jeg oxo bruger min pc til film, tv og andet sjov, og umiddelbart ville jeg jo mene at et S-PVA panel nok er et bedre allround panel end TN, men hvad ved jeg. desuden kan jeg rigtig godt lide Widescreen, måske også derfor jeg hænger lidt mere på 215TW.

Har brugt meget tid på at læse her på siden for at finde ud af hvad der er bedst til lige mit behov, men hvis man ikke var forvirret, så ku man godt gå hen og blive det, der er jo fantastisk mange ting man skal se efter.

Håber der er nogle med gode råd derude :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der vil være markant forskel på hvor god de to skærme er til spil. 940BF er en gamerskærm der leverer en hidsig overdrive på et TN panel, hvor 215TW er et S-PVA panel der ikke henvender sig til samme publikum.

Du vil så afgjort ikke få samme oplevelse i spil med de to modeller.
Af Nash
Jeg ved godt at 940BF ville være det oplagte valg fra en hardcore gamers synpunkt.

Men når jeg nu også ser en del film og den slags, ville det oplagte valg så ikke være 215TW?

Spøgsmålet er jo så om man kan acceptere den lidt ringere kvalitet i spil, og hvor stor forskellen er, for hvis der ikke den markante forskel, mener jeg nu nok jeg kan gå på kompromis ;)

P.S. Hvad mener du at S-PVA panelet egner sig bedst til?
Af waverider
Der vil være markant forskel på hvor god de to skærme er til spil. 940BF er en gamerskærm der leverer en hidsig overdrive på et TN panel, hvor 215TW er et S-PVA panel der ikke henvender sig til samme publikum.
Synes du att ikke att 215TW är lämplig för spil alls, att den är langsam?