Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.
Jeg har bestilt denne skærm til afløsning (får den først mandag eller tirsdag) for min HP w2207, som ikke har det så godt mere. Nu har flere fortalt mig, at det nok ikke var så godt et køb, pga den matte overflade på Samsung'en vil jeg få et kedeligere billede end HP'en kunne levere da den var i orden. Er det rigtigt? Det skulle også gå ret meget ud over de helt mørke nuancer.
jeg kan ikke rigtig finde nogen sammenligning mellem HP og Samsung med de 2 modeller. Nogen der har erfaring med begge?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ja, du vil tydeligt kunne se forskel på en skærm med mat og en med blank overflade. Hvis du var glad for den blanke overflade på w2207, så vil du nok blive lidt skuffet over din nye Samsung.
Af burgurne
Hmmm .. hvis blank overfade er så meget bedre, hvorfor mon der så ikke er flere der laver dem?
Af mhca
Jeg synes at blank overflade er røvirriterende, hvis jeg må sige det sådan.

Jeg synes, at man alt for let spejler sig eller bliver generet af lyskilder. Så personligt ville jeg vælge en med mat overflade, medmindre jeg var sikker på at sidde et sted hvor jeg var helt ugeneret af genspejlinger.

Mvh. Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det var bestemt heller ikke ment som en uforbeholden anbefaling af glossy-skærme. Jeg bryder mig heller ikke om den reflekterende overflade. Den blanke overflade gør ikke skærmene bedre - de booster blot farverne lidt.

Jeg siger blot at du tydeligt vil kunne se forskel på en glossy og en mat overflade, så hvis du var glad for glossy-skærmen, så vil du måske blive skuffet.