Debat af tilbehør og andre hardware-emner, som ikke hører ind under de andre fora

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SharoFF
Hej

Jeg tænkte på når man har en Full HD tv kan man så på en eller anden måde komme til at se 1080p HD film fra ens pc? (Mit graffikkort skulle vidst understøtte det (HD formatet i hvertfald, det er et GeForce 8800 GTX) Det gik i hvertfald fint med min 26" HD-Ready tv, som selvfølgelig kun kunne vise i 720p eller mindre (Jeg bruger DVI - HDMI stik)

Hvis ikke, så om der er en ekstern eller lignende ting, som gør at man kan afspille mkv filer på tv'et...
mkv - den såkaldte Matroska Multimedia Container fil

andre måder? nogle bud

På forhånd tak
Af Mr_Mo
Ja, selvfølgelig kan du det.
1. Du tilslutter din PC til din TV via din DVI - HDMI stik.
2. Sætter opløsningen på 1920x1080
3. Afspiller din mkv fil.

Jeg kan ikke helt forstå dit spørgsmål, fordi som du kan høre er det lige til. Har du problemer med at forbinde din PC til din fjernsyn?
fra en pc?!

men problemet er på en måde løst nu, for jeg har fundet sådan en WD TV box (HD media player) der bare kan tilsluttes fjerneren og så tilsluttes der en ekstern hd med de forskellige film og HD film på, og så kører det bare. Men jeg skal vidst først lige vente lidt, da den vidst ikke helt er udkommet endnu, men gør snart.
SharoFF skrev:fra en pc?!
Eh, ja... Var det ikke det du spurgte om? Det ser ud til at du spurgte om det, jeg skriver jo ganske tydelig at du tilslutter din PC til din TV. :)

Godt at høre, at du har fundet en løsning. ;)