Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zesus
Heys ;)
Jeg har vil have et nyt LCD tv til omkring 8000.
Skal være:
full-hd
med mpeg4 tuner
min. 40"

Hvorfor LCD?
Fordi jeg vil bruge den til konsol og have mulighed for at sætte pc'en til engang imellem(mediecenter)
Hvorfor ikke bare kikke i test?
Har kigget og det jeg fandt var skærme til omkring 20.000 lige lidt for meget for mig endnu:)
Jamen vi har også en masse til netop den pris du søger!?
Okay, men har ikke været i stand til at finde det og vil gerne have skrevet et link herinde:)

Men hvis i lige sidder med det rette fjernsyn til mig så må I meget gerne skrive jeres anbefalinger her

Tak på forhånd
Af cannavaro
Sony's KDL40W4000 er den bedste skærm til den pris og dit behov. Rigtig godt Tv. Den kan du få for omkring de 8000 Kr. Vær dog opmærksom på, at flere forhandlere parallelimporterer, hvilket kan betyde, at de indbyggede digitale tunere, ikke virker i Dk. Evt. spørg forhandleren før du køber.

http://www.pricerunner.dk/pl/2-1083326/ ... kdl40w4000;;;

Den er Full-Hd, med Mpeg4, og er 40".. Bedre kan det ikke blive:)

Der er masser af anmeldelser af denne skærm. Bare google "review KDL40W4000"
Af Kratz
Vil egentlig blot erklære mig enig. 40W4000 er det bedste TV du kan få inden for den prisramme.
Af Zesus
Tak for rådet:)
altid rart at høre der er flere der er enige.
Og lige et lille ekstra tak til den lille twist med parallelimporterer ;)

God jul til alle
Af Nick_S
Klart W4000 hvis det skal være LCD i den prisklasse.

Hvis du bruger dit mediecenter til at se film osv på er der ikke noget problem i at bruge det samme med en plasma skærm. Ligeledes er der heller ingen problemer med konsol gaming.
Det eneste problem for dig vil være den manglende mpeg4 tuner.

Og hvis du vil surfe lidt rundt på nettet på en plasma skærm kan du også godt det. Dog ikke alt for ofte og ikke i for lang tid af gangen.

Plasma skærmen i samme prisklasse (Panasonic PZ80) har naturligvis bedre billedkvalitet end W4000.

Ikke fordi jeg vil kæmpe for at overtale dig, du skal bare vide at der er bedre alternativer, rent billedmæssigt :)
Af Zesus
  • Tak for plasma-tippet.
    Vil hver fald lige tage et kig på det før min endelige beslutning :)
Af Zesus
Grunden til jeg ikke er så vild med plasma er pga mepg4-tuner.
Jeg har forstået sådan at hvis man ikke har dette vil man i 2009 eller hvornår det nye sendesignal kommer, ikke kan se de forskellige kanaler!? er dette korrekt forstået.
vil et plasma tv være lige så hurtigt (ms) som lcd? altså det ser ikke dumt ud på et plasma tv hvis man ser fodbold eller spiller et hurtigt skudespil på en konsol
og kan man se film på plasma fra pc'en med tv-out?
Af Joergner
Plasma TV'er har oftest en hurtigere opdateringshastighed end et LCD tv, men hvis du vil bruge det til mediecenter, er der jo en lille mulighed for burn-in.

Desuden er der ikke nogen Plasma tv'er i den prisklasse med de specs.

Så mit råd må blive, at du skal holde sig til W4000, hvilket også er et udmærket TV.
Af Ponduus
De nye plasma tv har meget svært ved at få burn-in. De nævner ikke hvor meget mediecenter du vil bruge, men hvis du sætter en pauseskærm til, er du over det problem. Du kan sagtens se film fra din computer på plasma.

Plasma tv i den prisklasse vil ofte give dig den bedste billedkvalitet. Dette gælder både for analog, digital og hd-kilder.
Af sketchpad
Jeg har selv haft LCD skærm (40 tommer Sony KDL40W2000)
før, og selv om det rent faktisk SER bedre ud til gaming - er en Plasmaskærm sjovere - fordi den opdaterer hurtigere, så du rammer "online" fjenden bedre ;)

Nul delays!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Zesus skrev:Jeg har forstået sådan at hvis man ikke har dette vil man i 2009 eller hvornår det nye sendesignal kommer, ikke kan se de forskellige kanaler!? er dette korrekt forstået.
Vi har en artikel her, der forklarer hvordan du får digitalt TV:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676
Zesus skrev:vil et plasma tv være lige så hurtigt (ms) som lcd? altså det ser ikke dumt ud på et plasma tv hvis man ser fodbold eller spiller et hurtigt skudespil på en konsol og kan man se film på plasma fra pc'en med tv-out?
Vi har en artikel om LCD vs. plasma her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428

Du kan se præcis de samme ting på et plasma TV som du kan på et LCD TV (og omvendt).
Af Zesus
Okay.. kommer li med et sidste indput på min gamle tråd ;)

vil det betyder noget hvis man tilføjer 2-3000 kr til prisen så det blir omkring de 10.000-11.000 kr ?

Vil måske gerne op i en 42-46 tommer. eller vil dette være dumt da meget af kvaliteten på skærmen falder, fordi man skal op i en meget højere prisklasse så ?
Af sketchpad
Yeps....så kan du jo få et 50" tommer LG50PG6000 plasma
tv der virkelig giver dig noget for pengene, minimalt med
Image Retention, nyeste panelteknologi, 4 HDMI indgange og et
af markedets bedste design & menu system ;)

Jeg har det selv og kan anbefale det, dog ...pas på med andre modeller som 42pg6000,50pg6900 som IKKE har samme panel...

Pioneer er kreme de la kreme, men så skal du jo op i de der 15000-19000 kroner, Panasonic skal du vente lidt med til de nye modeller er sluppet løs i 2009....men de er også rigtig gode skærme du ikke bliver skuffet af.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
46" skal du nok passe på med at forlange, med mindre LG 50PG6000 falder i din smag. Prisen for 46" modellerne er ret høje ift. 42" modellerne. Du får ret meget TV for pengene med LG's model, men hvis du vil have alternativer, så kan du se på Panasonic 42PZ80E eller 42PZ85E (det er nok designet du skal dømme efter - der er ikke så mange betydningsfulde forskelle derudover).