Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Burnett
Hej.
Jeg har læst de forskellige indslag om folk der søger hjælp til nye skærme...der er bare nogle ting jeg stadig ikke har styr på.
Jeg skal selv have en ny skærm gerne 22-24" fladskærm til gaming, men jeg kan ikke finde ud af det med "HD"

kan man få en Full HD skærm i 22" uden tv tuner??.

Er opløsningen 1920x1200 også HD...Eller er der slet ikke brug for HD i pc skærme til gaming.

Grunden til at jeg spekulerer så meget i HD, er at jeg overvejede et Blueray drev på et tidspunkt til film...
hvilken opløsning skal man så helst have 1680x1050 - 1920x1080 - 1920x1200.

Som i sikkert kan høre,har jeg ikke det fjerneste forstand på skærme...håber i kan guide mig lidt på vej.

Skærm min 22"
primært spil
sekundært film
pris 2500 kr
Af Corax
HD ready og Full HD er mærker til TV. Computer skærme bruger ikke de mærker fordi de har været HD i mange år.
Så glem alt om "HD" når du kigger på PC skærme. Skærmen skal dog understøtte HDCP for at du kan se Blu-Ray på den. HDCP er en kopibeskyttelse.

Jeg tvivler på at du kan se forskel på om du afspiller en blu-ray film i 1680x1050 eller 1920x1200.
Blu-Ray er normalt i 1920x1080 (16:9) men hvis din skærm er 1920x1200 (16:10) så betyder det bare at det ekstra din skærm er større i højden bliver fyldt ud af de kende sorte kasser som er på rigtige film.

Så jeg vil råde dig til at finde den rigtige gamerskærm og hvis den har HDCP understøttelse så skal Blu-Ray nok se fantastisk ud på den også. Hvis den ikke har HDCP så kan man bruge Slysoft AnyDVD til at fjerne HDCP beskyttelsen.