Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej FP.

Jeg er på udkig efter et tv der kan sætte mit Phillips 37" LCD på pension. Har kig på et 42" PZ80 fra pana.
Det skal bruges til bluray afspilning fra ps3. Ps3 gaming og ellers tv :D Er lidt bange for burn in? Skal vel bare se en masse film i starten hvor jeg har tvet..?

Har tvet Mpeg4 tuner? Det vil jeg jo gerne have så jeg kan bruge det med de nye signaler der kommer.

Er der andre alternativer til det fjernsyn? Evt lcd?

Det skal kunne spille hurtige frekvenser uden ghosting og generelt have et godt billede.

Mvh
Heinrik
Af Kratz
PZ80 har ikke MPEG4 tuner nej. PZ800 skulle så vidt jeg kan forstå have det, men er selvfølgelig lidt dyrere.
PZ80 eller PZ800 for den sags skyld har et rigtigt godt billede. Du finder det ikke meget bedre i 42 tommer segmentet.
Generelt er plasma skærme rigtigt gode til spil på grund af den ultrahurtige respons tid. Bare pas på med stillestående billeder, særligt den første tid, så skulle der ikke være nogen risiko for burn-in.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Så skal du se dig om efter en PZ81 (som PZ80 med MPEG4 tuner) eller vente til PZ86 (som PZ85 med MPEG4 tuner) kommer til foråret.

Kig evt. forbi www.buyvision.dk - Timur gi'r altid et godt tilbud :)

Jeg har intet at gøre med den nævnte butik - udover at jeg for nylig handlede en PX81 m. MPEG4 tuner....hældte først til en PZ85, men skiftede mening da jeg fandt ud af at Full HD kun havde nogen væsentlig betydning hvis man skulle op i en 46" eller derover. Så derfor fik jeg en PX81 med den indbyggede MPEG4-tuner til under 6K.

Ved at spare ca. 3K havde jeg nu råd til, at opgradere om 1-3 år hvis det skulle vise sig, at være meget fordelsagtigt.

Alternativt så kig på den noget dyrere PZ800 som Kratz skriver.....dog er den ikke blot "lidt dyrere" den koster ca. 13K mod ca. 9K (for en PZ81) !!!
Brugeravatar
Af HeadHunter
Tusind tak for de hurtige svar. Er det Import varer? Synes det virker rigtigt billigt. Vil bare gerne se de forskellige Pana fjernsyn køre. Der er ikke mange steder i Randers de sælger dem synes jeg :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Da PX81 ikke er et dansk TV, så kan det kun være parallelimporteret.
Brugeravatar
Af HeadHunter
Hehe ja det siger jo sig selv :D Jamen er stadigvæk i tvivl om hvad jeg skal købe. Tror jeg skal se det live.. :D
Af lennon
Du skal bare være klar over,at det du ser i en butik, vil være MEGET forskelligt fra det du vil opleve hjemme. Og det skyldes primært at de endelige indstillinger sandsynligvis vil ligge milevidt fra de indstillinger,som butikken vælger at præsentere TV´et udfra. Og signalet i butikken er ofte et splittet og smadret antennesignal.Eller noget computergenereret HD promotion,tegnefilm eller bluray .

Efter min bedste overbevisning,er der ingen normal forbruger, som kan gå ind i en butik og via en "blind"-test plukke det bedste TV . . .
Af KingGuru
det kommer vel an på hvilken butik man kommer ind i..
ex hos TC og ligende steder plejer de at have nogle ok indstillinger..
Brugeravatar
Af HeadHunter
Ja fandt jeg ud af idag. Synes jeg kom mere i vildrede.. Der var ingen der umiddelbart havde PX80 eller PZ80 i Randers. Det er da utroligt. Men blev til gengæld forelsket i et Phillips Tv. 7433 :D
Af lennon
HeadHunter skrev:Ja fandt jeg ud af idag. Synes jeg kom mere i vildrede.. Der var ingen der umiddelbart havde PX80 eller PZ80 i Randers. Det er da utroligt. Men blev til gengæld forelsket i et Phillips Tv. 7433 :D
Xpert kæden kunne være et godt bud på en butik m Pana80/85.
Philips matcher i hvert fald næppe PZ80/85 på billedkvalitet.Men der er selvfølgeligt også noget som hedder features og design .
Af Consulten
HeadHunter skrev:Der var ingen der umiddelbart havde PX80 eller PZ80 i Randers.
Prøv PP Radio eller Tape Connection i Århus. De plejer at have de modeller hængende. Det er jo ikke så langt fra Randers... ;)
Brugeravatar
Af HeadHunter
Hej igen. Regner med tvet bliver et Phillips 42" 7403H Da det kan køre Boxertv.dk uden kort. Synes der er rigtigt godt billede på. Det er enten Phillips 42" 7403H eller sony 40W4000. Savner bare 100HZ i Sonyen. Så synes Philips giver mig svar på alle mine spørgsmål :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Bare lige til info: Hvis du vil se de ekstrakanaler, som Boxer tilbyder næste år, så skal du have et CA modul og et dekoderkort i TVet. Det er ikke gratis og kanalerne er kodede. Udgiften til CA modulet bliver nok i omegnen af 600 kr. plus omkostningerne til kortafgiften og abonnementet hos Boxer. DR1, DR2 og TV2 er dog gratis og kan ses uden indkøb af CA modul+dekoderkort.
Af Bfs
HeadHunter skrev:Ja fandt jeg ud af idag. Synes jeg kom mere i vildrede.. Der var ingen der umiddelbart havde PX80 eller PZ80 i Randers. Det er da utroligt. Men blev til gengæld forelsket i et Phillips Tv. 7433 :D
Expert i Dytmærsken plejer at have et PX80 stående, hvis du ikke allerede har bestemt dig.