Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rakke
Hey alle

Min gamle 17" tft er lige brudt ned, så skal bruge en ny.
Det skal være en 22" imellem 2-3k, skal primært bruges til spil, tekstarbejde og andre ikke så krævende ting.
De mulige er:

HP W2207

BenQ X2200W

Samsung T220

BenQ V2400W

HP LP2275W (lidt høj pris)

Evt. ASUS skærm?

Evt. LG skærm?

Der er mange muligheder, og alle har vel fordele og ulemper. Men det skal primært bare være den af skærmene, som gør sig bedst ved all-round brug med FPS spil til tider.

Pft. Wizzel
Senest rettet af Rakke 11 dec 2008, 18:31, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Billedmæssigt er HP LP2275 den bedste kandidat, men de andre modeller er hurtigere (er T220 ekstra interessant, eftersom den er på listen 2 gange?). Jeg synes ikke prisen på 2275 virker speciel høj ift. hvad du får for pengene.

Hvis du har kunnet leve med hastigheden på din 17" TFT, så vil HPen ikke være langsommere.
Af Rakke
Nop, har slettet den ekstra T220 nu:P

Overvejer også stærkt 2275, er blot dette der bekymrer mig "Personligt har jeg ikke noget problem med at benytte en skærm som LP2275W til sporadisk spilbrug, men jeg vil bestemt ikke putte dem ind i kategorien for spilleskærme. Til det formål bør man se på andre typer af skærme". Men vil da mene, at jeg kan leve med 8 ms.

Men hvis det skulle være et af de billigere alternativer?

Og er der en skærm som ikke er nævnt, der kommer op på 2275 til samme pris?

Glemte at sige, at skærmen kommer til at køre igennem VGA.

Og kan mit gamle 6800gt overhovedet trække skærmens opløsning?

Ps: Tak Yakken, er fedt du er så aktiv. Respekt for at du styrer et community, og så endda svarer på spørgsmål som mit, der sikkert er stillet 1 mill. gange før:)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
HPs 2275 model skiller sig ud med sit PVA panel. Ingen af de andre kan matche billedkvaliteten på dét punkt. Hvis du vil have en hurtig skærm, så er både X2200 og T220 udmærkede bud. W2207(h) er ikke helt så hurtig, men i min mening noget kønnere - hvis man kan leve med glossy overflade.

Husk på at når Rasmus skriver at 2275 ikke er en gamer-skærm, så skyldes det at han til dagligt ser på toppen af poppen når der testes. Han ved med andre ord hvor hurtig den hurtigste skærm er. Den 17" skærm du har benyttet indtil nu vil ikke have været i nærheden af disse nye skærme, og selvom 2275 ikke er en hurtig skærm, så vil den nok ikke være langsommere end hvad du har været vandt til.

Dit grafikkort kan godt trække opløsningen, men nok ikke når der skal spilles - i hvert fald ikke hvis spillene er nyere end årgang 2006 ;)
Af Rakke
Ok godt, mange tak:)

Tror det bliver HP 2275 i så fald, da jeg er rykket mere over til PS3 gaming:)
Af mhca
Jeg åbnede denne tråd med en forventning om at anbefale HP 2275'eren.
Men så kunne jeg se, at det allerede var lykkedes yakken at anbefale dig den :-)

Jeg har selv haft en 17" ældre skærm, som jeg sagtens har kunne spille på, så jeg prioriterede heller ikke rigtigt det med responstiden, da de nyere skærme er lige så hurtige, også selvom man vælger en af de langsommere modeller.

Mvh. Martin
Af mhca
En fordel jeg også ser ved 2275'eren er dens rigtigt gode ergonomiske funktioner, så man kan sørge for at få den justeret ordentligt. Til sammenligning kan T220 stort set kun tilte forover og bagover.

Hvis man skal skrive dokumenter, så kan man også med fordel sætte skærmen i pivot, altså rotere den 90 grader. Det egner sig til et langt dokument.
Jeg har selv en 24" skærm og der er pivot lidt ekstremt, men på 22" skulle det vist være behageligt nok.
Et yderligere problem jeg har med pivot på min 24" skærm, er at de dårlige betragtningsvinkler bliver særligt iøjenfaldende, når skærmen sættes i pivot.
Hvis du vælger en PVA-skærm, så vil du i pivot ikke opleve samme problem.

Jeg kan ikke garantere dig, at det er det bedste valg for en skærm til dig, men jeg synes absolut at det virker som en fornuftig kandidat.

Mvh. Martin
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dit link virker ikke, så det har nok været en fejl.

Mht. 2275 vs. T220 til skrivebordsarbejde, så vil der nok ikke være nogen betydelig forskel, hvis man blot skal arbejde med tekst osv. forudsat at skærmen sættes til via et digitalt interface. Farverne og betragtningsvinklerne på 2275 er dog væsentlig bedre end på T220. Ergonomien er også helt klart et plus ved 2275, som allerede nævnt.
Af Rakke
Bliver en billigere model end 2275, eftersom mit budget lige er skredet:P
HVad er bedst Samsung T220 eller LG L227WT?
Så også lige dells 2009 modeller, en ultrasharp udgave til 1,9k i DK?
Ultrasharp 2208WFP til 1,9k fra England?
Eller 2209 til 1,5 fra England?

Altså er gået bort fra HP, den blev for dyr.
Så altså:

Samsung T220

LG L 227WT

Dell 2009 Ultrashap, 2209 eller 2208WFP ultrasharp
Af Rakke
Nogen anbefalinger til de billige?
Kan dells hamle op med T220?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
I de billige modeller ville jeg holde mig fra Dell. Primært pga. den elendige returpolitik, der gør at man skal betale et urimeligt stort fragtgebyr hvis man vil returnere skærmen (den skal til Holland). Du kan sagtens risikere at skulle betale 350 kr. for returfragten og den returneres ikke.