Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg er på udkik efter en afløser for mit BeoVisoon 3 i 32"

Jeg er ikke en film/ surrond freak, men vil gerne have en god lyd når jeg ser tv

Jeg vil gerne have et nyt tv i 46". Indtil nu har jeg haft sværet ved at finde den rigtige model

Har kikket på Sony KDL 46Z4500 (nogenlunde lyd, bedre en W)

NAD 4GB4 har et rigtigt flot design og er vild med den indbyggede harddisk, ingen højtalere og PIC, men er i tvivl om hvor store højtalere den indbyggede forstærker kan trække

Har også læst om Pioneers model PDL-LX5090 som skulle være extrem god, men hvordan er lyden med de højtalere man kan købe til dem

Håber I kan hjælpe mig?

På forhånd tak

Lars
Af Kratz
Jeg har set/hørt LX5090 med sidemonterede højtalere.
Nu er jeg ingen expert i fjernsynslyd, men synes den var rigtigt god! Faktisk bedre end noget andet TV jeg har hørt. Men det er vel egentlig meget logisk når man har separate højtalere fremfor integrerede.

Derudover vil jeg mene LX5090 fortsat er det bedste fjernsyn du kan få, så det vil da være min klare anbefaling. Selvom det måske nok bliver lidt svært at holde budgettet på 22.000 kr, når der også skal højtalere til (husk at foden også skal købes separat).
Af lars-118206
Hej Kratz

Tak for et hurtigt svar

Har lige set at Pioneer har sat prisen ned i december til 18.400

Hilsen

Lars
Af Kratz
Det vil jeg godt nok nærmest kalde et røverkøb!
Husk også at overveje om det skal være LX5090 eller LX5090H
Forskellen er DNLA funktionen, som giver dig mulighed for at streame billeder, film og lyd trådløst til fjernsynet.
Af Nick_S
Hvor er det dog sat så langt ned?
Af lars-118206
Indtil nu har jeg set det 3 steder.

Scala Hi-Fi
Speakerscorner
Panasonic Center, Farsø

Hilsen

Lars
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er absolut ingen tvivl om at LX5090 (med eller uden H) vil være det bedste TV i den klasse. Højttaleren er langt bedre end de indbyggede du finder i mange andre modeller og du har valget mellem en undermonteret og sidemonteret version. Den undermonterede synes jeg selv er kønnest og lyden fra den er god - volumet er dog også noget større end hvad du normalt finder på en fladskærms-højttaler.
Af JSV
Nu stjæler jeg måske denne tråd lidt. Men er der nogen der kunne svare på om man ikke samtidig med at have underhøjtaleren til pioneer kunne bruge denne som centerhøjtaler i surround systemet. Så slår man to fluer med et smæk :p

For at skære det ud i pap, så ville der være et hold ledninger mellem fjernsyn og ind i højtaleren og et hold ledninger mellem forstærker og højtaler.

Er det en mulighed eller kommer der for meget støj... ?

Vh. Jon
Af lennon
JSV skrev:Nu stjæler jeg måske denne tråd lidt. Men er der nogen der kunne svare på om man ikke samtidig med at have underhøjtaleren til pioneer kunne bruge denne som centerhøjtaler i surround systemet. Så slår man to fluer med et smæk :p

For at skære det ud i pap, så ville der være et hold ledninger mellem fjernsyn og ind i højtaleren og et hold ledninger mellem forstærker og højtaler.

Er det en mulighed eller kommer der for meget støj... ?

Vh. Jon
Man kan hvad man vil ! Men det vil ikke være en optimal løsning . Næsten uanset hvad du bruger som front og bag, vil Pioneer højtalerne ikke være akustisk afstemt til resten.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Ret mig hvis jeg tager fejl, men har en center-højttaler ikke kun én indgang? Højttaleren til Pio-TVet er en stereohøjttaler, der skal forbindes vha. en højre og venstre kanal - det får du vist problemer med at trække ud af en center-udgang på din forstærker (med mindre du smider samme signal i begge indgange på højttaleren).
Af Sircajun
Pioneers surround system LX03 kører med 2 centerhøjttalere og 2 kabler så hvis du vælger dette system kan din løsning måske klares, men med det system behøver du ikke dine TV højttalere ;)
Jeg kan desvære endnu ikke fortælle dig om 5090H´eren for jeg har ikke fået den hjem endnu.