Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af crellen
Hejsa Flatpanels.dk

Jeg har lige fået mit nye TV ind ad døren, det er et "Zepto Pantheon A32" Nu kommer problemet, mit kabeltv stik passer ikke ind i TVet, og så vidt jeg ved er det ikke et digitalt signal vi får. Og det er igennem vores "bolignet" (bor i lejlighed)

så mit spørgsmål er: kan jeg gøre noget for at få signalet op på skærmen? eller skal jeg ud og købe nyt tv signal igennem yousee fx ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvordan tilsluttede du dit forrige TV? Du skulle meget gerne kunne sætte TVet til via et almindeligt antennekabel med coaxialstik i enderne.

Digitalt TV ser ikke anderledes ud når det kommer ind i huset - det foregår stadig vha. antennekabel. Ellers skulle der jo også en større elektrikerregning til før man kunne få en Yousee-boks tilsluttet.
Af crellen
ja det er et normalt antennekabel der var min tidligere tilslutning.

men hvad kan jeg så gøre nu ?? er der slet ingen måde jeg kan få signal på ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder nu altså lidt mystisk. TVet har en analog tuner,så der skal også være et stik til kablet. Kan du tage et billede af TVets bagside, så vi kan se hvordan det ser ud?
Af crellen
arr nu fandt jeg det efter jeg kiggede igen :) dumme mig.

når, men jeg har også hørt at man kan få en boks der kan "lave" signalet om til digitalt så billedet bliver mere klart eller flottere, hvis det er sandt, hvor kan man så anskaffe sig sådan en? :)
Brugeravatar
Af kthomsen
crellen skrev:arr nu fandt jeg det efter jeg kiggede igen :) dumme mig.

når, men jeg har også hørt at man kan få en boks der kan "lave" signalet om til digitalt så billedet bliver mere klart eller flottere, hvis det er sandt, hvor kan man så anskaffe sig sådan en? :)
Hvis det er yousee kabel i har gennem bolignettet, så kan du sikkert leje en HD-boks hos yousee, så du kan få de kanaler i har gennem boligen digitalt. Men jeg foreslår du kontakter firmaet der sender det analoge kabelsignal ind i din bolig. De kan sikkert hjælpe og forklare hvilke muligheder du har med lige netop det signal du har ind i huset nu, og prisen for at få det.
Af crellen
ja ok kthomsen. :) takker for dit hurtige svar.