Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Ak ja, det er mit dilemma :)

Min pc derhjemme bliver brugt til billedredigering, men står for en udskiftning. Skærmen er en pensioneret 19" IBM tft fra jobbet der VIRKELIG burde skiftes ud også. Det ideelle ville være en Dell el. Benq 24" til omkring 5000, men budgettet er IKKE til sådan en sag.

Jeg ville meget, meget gerne over 1280x1024, men når man nu ikke vil have TN panel (sidder med 2 x 22" TN på jobbet) så er udvalget lidt snævert. Især når det skal være så billigt som overhovedet muligt.

Er der nogen konkrete skærme jeg skal kigge efter? Evt. nogen modeller jeg kan søge efter på brugtmarkedet? Eneste krav: DVI ind, højere opløsning end 1280x1024 og S-IPS el. PVA panel.

Jeg har kalibreringsgrej til PC'en, så det hjælper da lidt på det, men især opløsningen taler for udskiftning af min IBM 19".
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der findes en lang tråd om et VA baseret skærm fra OC Value her i forum, men der er tale om en skærm der skal bestilles fra England. Prisen er dog latterlig lav.

Alternativt kan du jo købe en Dell skærm fra England via www.pcbuyit.co.uk og spare nogle kroner. Fragtprisen skal dog aftales indbyrdes da de ikke pr. default sender til Danmark. Men 2600 kr. for en 2007FP er jo ikke specielt dyrt...

Edit: Denne gang kom Rasmus først ;)
Senest rettet af Torben Rasmussen 15 sep 2008, 10:54, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Alternativt har Eizo også en 22 tommer til lige omkring 4000. Det er i sandhed en fantastisk god skærm til grafisk og foto arbejde.
Link: http://edbpriser.dk/Products/Listprices ... &Soegeord=

Den er også anmeldt her på siden for lidt tid tilbage: http://www.flatpanels.dk/tests.php

En anden mulighed er Dells skærme, der - når de er på tilbud - i min mening også er ret attraktive:
http://accessories.euro.dell.com/sna/ca ... lid=167783
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Der er en meget nem måde at spotte TN paneler på via specifikationerne:
Se på betragtningsvinklerne. Hvis ét af disse tal er under 178 grader, så er det et TN panel. I dette tilfælde er det helt klart et TN panel - ikke mindst pga. prisen.
Af Niemi
Jeg må på brugtjagt efter Dell 2007WFP eller 2007FP
Jeg er på vej ind på 30" markedet og jeg har en fantastisk Dell 2007WFP med S-IPS panel. Den må du gerne byde på. :p
Af Spook
Niemi skrev:
Jeg må på brugtjagt efter Dell 2007WFP eller 2007FP
Jeg er på vej ind på 30" markedet og jeg har en fantastisk Dell 2007WFP med S-IPS panel. Den må du gerne byde på. :p
Hehe, fandt en Dell 2007FP i den blå til 1500 :)

Den gør det aldeles fremragende!
Af Niemi
Hehe, fandt en Dell 2007FP i den blå til 1500

Lækkert. Det er også en super lækker skærm. Der er bare alt få få pixels at spille med :p
Af Spook
Niemi skrev:
Hehe, fandt en Dell 2007FP i den blå til 1500

Lækkert. Det er også en super lækker skærm. Der er bare alt få få pixels at spille med :p
Korrekt. Når jeg vinder i Lotto bliver det Dells 24" eller 30"

Indtil da opfylder den mine behov ganske glimrende :)