Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Phillipo
Jeg har kig på Panasonic's 46pz80, men er blevet lidt i tvivl, om jeg skal vente, da jeg har en lille dreng på 8 mdr. som er begyndt at rejse sig op af alt. Da jeg havde tænkt mig, at det skulle hænge på væggen, blev jeg og lillemor i tvivl om det nu var en god ide at købe det nu, eller vente til han forstå ting lidt bedre. Vi er bekymrede for om fjernsynet vil kunne klare at få nogle tørre tæsk af vores lille søn....

Vi har pt. et et "ældre" Sony 32" tv som godt kan klare en omgang eller 2 med lille manden!!!

mit spørgsmål er så om vi skal vente til han bliver lidt større, eller om det kan klare en nysgerrig lille fyr( hvis vi ikke når at stoppe/fjerne ham).
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:52, rettet i alt 1 gang.
Af N4Ld3
De nye Panasonic modeller er godt nok med tough panel, men hvor meget de kan holde til ved jeg ikk ;)
Af Phillipo
ja jeg har også en på 3 og hans fedtfingre har vi også fjernet overalt, men havde godt læst at de skulle have tough panel, men om de er ligeså modstandsdygtige som crt skærme er mit spørgsmål. eller det jeg funderet over :o
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:52, rettet i alt 1 gang.
Af Phillipo
Jeg skrev til Panasonic og fik dette svar:

Det er et svært spørgsmål du kommer med her, for i forhold til et stort tungt CRT så er plasmaerne jo lidt mere spinkle i deres opbygning, men alligevel skal der meget til før den kan vælte for det vejer 40kg, så det står ret solidt, men hvis du er bange for at han måske skulle kunne trykke hul i skærmen eller på andre måder ødelægge skærmen, så kan jeg ikke forestille mig at det skulle blive noget problem, fordi der sidder en plade foran selve billedet på alle vores skærme, en tynd glasplade, og den kan holde til en del.
Håber det var svar på dit spørgsmål, ellers skriver du bare igen.

Mvh
Kenneth
Panasonic Support

ved bare ikke om kan stole 100 % på dette da de jo har en interesse i at få solgt et fjernsyn eller er jeg bare paranoid :p
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis du kyler en Wii remote ind i skærmen med den kraft du normalt ville bruge den ved (søg på Youtube, hvis du vil se andre gøre det...), så kan du nok godt flække glasset. Jeg tvivler på at et barn vil slå så hårdt med en plastic-sværd på skærmen og hvis han gør, så er der nok meget få ting i dit hjem der er sikre (og så burde du nok også få opdraget ungen noget bedre ;) ). Panasonics skærme er annonceret til at være specielt hårdføre og vil nok, uanset hvad, være den model der holder bedst.

LCD skærme er et no-go hvis du er bange for fedtfinge, slag eller det der er værre - de er alt for skrøbelige.
Af Phillipo
super det var lige det jeg ville høre.

Jeg gider bare ikke købe en ny fladskærm for at sende den retur eller smide den ud efter 20 min. fordi den ikke er børnesikker....

ang vægbeslag. Er der noget jeg skal være opmærksom på her?
Af dk_akj
yakken skrev: Panasonics skærme er annonceret til at være specielt hårdføre og vil nok, uanset hvad, være den model der holder bedst.
Klart de er hårdføre med den, undskyld mig, klodsede ramme der pakker især PX80, pz8x ind.

Men nej, jeg tror såmænd ikke trådstarter har noget at frygte.

Anders
Af Kratz
yakken skrev:Hvis du kyler en Wii remote ind i skærmen med den kraft du normalt ville bruge den ved (søg på Youtube, hvis du vil se andre gøre det...), så kan du nok godt flække glasset.
Det er sjovt, jeg læste netop et review som skrev 2008 modellerne fra Panasonic godt kunne tåle en flyvende Wii remote...
Men det afhænger jo nok af hvor hårdt man kaster ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg stiller gerne op hvis nogen vil lægge skærm til. Jeg sætter pengene på mig ;)
Af Kratz
Hmm, tror alligevel ikke det er et eksperiment jeg vil lade min Panasonic deltage i Yakken :s
Af dk_akj
Glas er noget underligt noget. Nogle gange kan man smide det på gulvet fra 2 meter uden der sker en sk.., andre gange har man pludseligt 1000 glasstumper og tænker bare, hvad fa.... skete der lige der, selvfølgeligt kan det ikke med garanti modstå en wii der kommer med 80kmt hver gang, men jeg vil ikke udelukke at den godt kan klare det.
En ting er sikkert, står glasset den mindste smule i spænd er det utroligt sårbart, men mon ikke de har lagt glasset på nogle gummi/neopren puder ?

Anders
Af keler
Phillipo skrev:Jeg skrev til Panasonic og fik dette svar:

Det er et svært spørgsmål du kommer med her, for i forhold til et stort tungt CRT så er plasmaerne jo lidt mere spinkle i deres opbygning, men alligevel skal der meget til før den kan vælte for det vejer 40kg, så det står ret solidt, men hvis du er bange for at han måske skulle kunne trykke hul i skærmen eller på andre måder ødelægge skærmen, så kan jeg ikke forestille mig at det skulle blive noget problem, fordi der sidder en plade foran selve billedet på alle vores skærme, en tynd glasplade, og den kan holde til en del.
Håber det var svar på dit spørgsmål, ellers skriver du bare igen.

Mvh
Kenneth
Panasonic Support

ved bare ikke om kan stole 100 % på dette da de jo har en interesse i at få solgt et fjernsyn eller er jeg bare paranoid :p
Den kundeservicemedarbejder skal da lære at sætte nogen punktummer - Shiiiit en lang sætning :D