Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thierry14
Ved godt der er rigtig mange emner om PX80 serien, men synes ikke rigtig jeg kan finde ud af søgefunktionen så spørger her i stedet.

Jeg har kraftigt overvejet at købe et Panasonic PX81 herfra: http://www.danskitlager.dk/shop/panason ... -315p.html
Vil så bare hører om nogen ved om det er parallelimport og om jeg kan få service fra Panasonic i Danmark hvis det går i stykker?
Så vil jeg også godt vide om den dvd imod burn in som folk siger man bør køre i 24 timer på en plasma skærm, om den skal køre 24 timer i træk med det samme du får sat skærmen til? Eller om man kan nøjes med at have dvden kørende om natten 3-4 nætter? Det er lidt træls ikke at kunne bruge skærmen de første mange timer.

Så lige en sidste ting. Kan man koble computeren til PX81 bare ved at sætte et HDMI stik ind i HDMI'en på bærbaren og så over i HDMI'en på fladskærmen?
thierry14 skrev:Vil så bare hører om nogen ved om det er parallelimport og om jeg kan få service fra Panasonic i Danmark hvis det går i stykker?
Deres Samsung-TV kommer fra Danmark, så det er muligt at deres Pana-TV også gør. Som udgangspunkt, så skal du dog regne med at TVet er parallelimporteret med mindre andet er opgivet. Du bør nok ringe og spørge dem ad.
thierry14 skrev:Så vil jeg også godt vide om den dvd imod burn in som folk siger man bør køre i 24 timer på en plasma skærm, om den skal køre 24 timer i træk med det samme du får sat skærmen til?
Du bør ikke bekymre dig om burn-in på skærmen. Drop DVDen og se noget TV i stedet. Hvis du blot undlader at have det samme billede på i flere timer i træk, så sker der intet. Hvis du er bange for at logoerne skal brænde fast, så skift kanal en gang imellem.
thierry14 skrev:Så lige en sidste ting. Kan man koble computeren til PX81 bare ved at sætte et HDMI stik ind i HDMI'en på bærbaren og så over i HDMI'en på fladskærmen?
Ja.
Af thierry14
Nu har jeg så købt panasonics PX81 og det er rigtig, rigtig godt :) selv om jeg desværre ikke kan få parabollen til at virke. :((
Nu har jeg så brændt Break-in dvd'en men den viser kun forskellige farver i 1 minut og 45 sekunder så viser den ellers bare sort skærm resten af tiden. Er det meningen eller har jeg brændt den forkert?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Drop break-in DVD'en - PX serien er ikke specielt sårbar overfor burn-in. Hvis du benytter de indstillinger vi har fundet frem til i vores test af skærmen og blot ser noget varieret materiale (dvs. undlad at have en DVD-menu stående i timer i træk), så sker der ikke noget.
Af skumle
thierry14 skrev:Nu har jeg så købt panasonics PX81 og det er rigtig, rigtig godt :) selv om jeg desværre ikke kan få parabollen til at virke. :((
Nu har jeg så brændt Break-in dvd'en men den viser kun forskellige farver i 1 minut og 45 sekunder så viser den ellers bare sort skærm resten af tiden. Er det meningen eller har jeg brændt den forkert?
Fandt du ud af om de parallel importerede?
Brugeravatar
Af radiomand
Ja selvfølgelig er de parallel impoteret, der er fremstillet til det franske/norske marked.