Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RM
hey kan se at der er kommet en ny firmware opdatering til: LCD TV 5, 6, 760 series for Nordic model (ver.T-AMBDNDC-1007.2 - updated : 2008-11-17) fra samsung. Er der nogle der ved hvad den retter af fejl, da jeg ikke har kunne finde ret meget info om den.
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:41, rettet i alt 1 gang.
Af xprezz
Turbo: har du overhovedet læst hvad RM skriver? Du svarer jo helt i øst.

RM: Mener det mest væsentlige i den nye firmware er rettelser til scaleren. Det er dog svært at finde meget data på det. Tag et kig inde på avforums.com der plejer at være lidt mere info om den slags.
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 11:41, rettet i alt 1 gang.
Af RM
Hey tak for svar, ser lige om jeg kan finde lidt mere om den, og så tror jeg at jeg vil prøve at opdatere mit tv. Det kunne jo være, at de havde rettet nogle af de mest irriterende ting f.eks. det at man ikke kan sortere digitale kanaler, og at den ikke selv kan finde ud af hvilket format kanalen sendes i, udover ved hd kanalerne.
Af xprezz
Ingen af de ting er med i opdateringen. Kanalsorteringen burde være med i næste opdatering.
Af Kaiman
Jeg har lige opdateret mit til 1020.1, eneste forskel jeg bemærker er at den dynamiske kontrast virker bedre (i forhold til 1015). Det kan ikke slåes fra i skærm menuen, der skal du ind i service menuen.

Bare lige som info, hvis du nu opdatere til den.

Mit er så ikke fra samsung nordic, så ved ikke om 1007 svarer til 1020.1?
Af RM
Hey xprezz, en skam at det ikke er med nu, kunne ellers være rart, men godt at det kommer på et tidspunkt - samsungdk ved evt. hvornår?

Kaiman - tror du ikke at du har stillet dit tv til forhandler mode, der mener jeg nemlig at tv'et er meget glad for at slå dynamisk kontrast til.
Af Kaiman
Det er indstillet til stuen/hjemmet eller hva pokker det nu hedder :P

Hvis du kigger på avforums.com så kan du se hvad de forskellige opdateringer indeholder. Mange flasher tilbage til de gamle opdateringer, fordi de ikke kan lide billedet ændrer sin lysstyrke hele tiden.

Men det kan ændres i service menuen, men aner ikke om ens garanti/reklamation så forsvinder, når man roder derinde.

"LE-A656 settings thread", der er 160 sider.
Af horndrup
Jeg har en dansk model af 676 og har for nogle dage siden forsøgt at køre opdateringen fra samsungs hjemmeside. Mit tv siger at den ikke kan finde nogen opdatering på USB pennen.

Er der andre der har fået det til at virke med en dansk model.
Af horndrup
Er der nogen der har kunnet foretage denne opgradering på en dansk model. Jeg har som skrevet ovenover en dansk model af 676 og her siger den at der ikke er nogen opgradering tilgængelig.
Af Dante53
Ja, jeg har loaded den software der hedder 1007.2
Jeg har ikke kunnet konstatere ændringer. Og den feature med at ændre på rækkefølgen af kanaler er stadig ikke til stede.

Første gang jeg forsøgte at loade software til fjernsynet, var det faktisk manualen jeg forsøgte at loade O_O

Og der fik jeg netop samme besked som du beskriver.
Vil bare sikre mig at det er FIRMWARE du forsøger at loade.
Den fylder ca 20MB.

mvh Dante
Af samsungdk
Hej Alle

Den nye opdate gør følgende.
TXT på DR, på DVB-C.
Efter sync på dr1 den er fixet.
Kanal listen er nu i Dansk orden, Selector rækkefølgen.
Hurtigere Menu.

Samsungdk
Senest rettet af samsungdk 04 jan 2009, 22:10, rettet i alt 1 gang.
Af samsungdk
RM skrev:Hey xprezz, en skam at det ikke er med nu, kunne ellers være rart, men godt at det kommer på et tidspunkt - samsungdk ved evt. hvornår?

Kaiman - tror du ikke at du har stillet dit tv til forhandler mode, der mener jeg nemlig at tv'et er meget glad for at slå dynamisk kontrast til.
HEj RM

Kanal sotering er noget der bliver arbejdet på, ved ikke om det kommer, Men Den sye software gør det meget nemmere med De danske kanaler i starten.

Samsungdk