Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DennisDK
Hej allesammen

Måske en af jeg herinde kan svare mig på et enkelt spørgsmål. Jeg har lidt problemer i forhold til brug af dvb-t tuneren på mit PX80E, som jeg måske har mistænkt for måske at være "defekt".

1. Hvis jeg sætter antenne i kan jeg fint fange digitale kanaler uden problemer.

2. Hvis jeg sætter antenne i sammen med fællesantenne (koblet sammen med t-stik) kan jeg ikke længere finde digitale kanaler.

3. Bruger jeg scenariet i 2'eren med en antenneforstærker kan jeg fange se de digitale kanaler men med virkelig dårlig billede (frys, pixelering m.m.)

Min broder har ydermere lige købt sig et PX80EA. Da han sluttede sit tv til og søgte kanaler fandt han både digitale og analoge kanaler via fællesantennekablet alene - og vi bor i sammen ejendom.

Så mit spørgsmål er nok egentligt.....er der noget galt med tuneren i mit tv?
Af andeo
der er vist nok problemer med at bruge begge slags kanaler på PX80'eren, hhvilket vil sige at den ikke kan køre både DVB-T samtidig med analoge kanaler.
Af Kratz
Kunne det ikke også være et defekt T-stik?
Selv om jeg må indrømme, at jeg havde tilsvarende problemer med min T-tuner for PZ800. Jeg kunne kun finde 2 digitale kanaler med tuneren (Folketinget og en anden ligegyldig kanal). Først med forstærker gik det at finde de andre kanaler. Jeg fandt aldrig årsagen.
Af bla blasen
Hvis antenne foreningen tilfældigvis har en kanal på samme frekvens som du modtager DBV/T digital tv vil disse signaler forstyrre hinanden.

Du skal have fat i en "signal splitter" - kender ikke det præcise navn.

Men funktionen af at den kun er åben for 1 frekvens fra din stue antenne (hvor du modtager digital tv).
Denne frekvens skal så blokkeres fra antenneforeningens indgang - så de 2 signaler ikke forstyre hinanden.

argh læste lige det med din bror ??

Måske har du generelt et stærkere signal ? som så forstyre de digitale kanaler ??