Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af godhandel
Hej

Bilka har denne model på tilbud i næste uge, men jeg har hørt at det skulle være den franske model, kan man så være sikker på at den kan modtage de MPEG 4 signaler som boxer sender ud fra 2009?

Er der desuden nogen som kender til forskelle på denne model, og så px80 modellen? Specielt med hensyn til billedkvaliteten? Så vidt jeg kan se er der ikke de store forskelle på de 2 fjernsyn, men de er dog heller ikke nøjagtig ens. jf. tekniske specs.
Af thomit
godhandel skrev:Hej

Bilka har denne model på tilbud i næste uge, men jeg har hørt at det skulle være den franske model, kan man så være sikker på at den kan modtage de MPEG 4 signaler som boxer sender ud fra 2009?

Er der desuden nogen som kender til forskelle på denne model, og så px80 modellen? Specielt med hensyn til billedkvaliteten? Så vidt jeg kan se er der ikke de store forskelle på de 2 fjernsyn, men de er dog heller ikke nøjagtig ens. jf. tekniske specs.

Den har DVB-T tuner og MPEG4 dekoding, så da skal den godt kunne mottage digitalt, MPEG2 og MPEG4 kodet signal over antenne - ikke kabel, da den ikke har DVB-C tuner. Ikke uten en ekstern boks, mener jeg.

De to modeller har samme panel, og samme bildeprosessor, så vidt jeg kan se - så da vil bildekvaliteten være den samme.
Af godhandel
Jeg kan ikke forstå hvorfor 81 modellen så ikke er hypet mere end px80'eren da prisen er stort set ens?

Er det ligesom med px70/71 hvor 71 havde problemer med at vise undertekster da det var paralel importeret, og ikke passede 100% til det danske net?

Ved du hvornår px81 kom på markedet?
Af thomit
godhandel skrev:Jeg kan ikke forstå hvorfor 81 modellen så ikke er hypet mere end px80'eren da prisen er stort set ens?

Er det ligesom med px70/71 hvor 71 havde problemer med at vise undertekster da det var paralel importeret, og ikke passede 100% til det danske net?

Ved du hvornår px81 kom på markedet?

Det kan jo være slik som du sier, at fordi det er en modell beregnet på det franske markedet så vil det kanskje ikke fungere 100% i Danmark. Jeg vet ikke.
Den norske PX81 kom i handelen for 1 - 2 måneder siden.
Af godhandel
Ok, tak for det, men kunne nu godt tænke mig at vide det 100%. Tror jeg ringer til Bilka i morgen og hører hvad de har at sige.
Af KingGuru
Når du nu ved de har den på tilbud.. ved du så også til hvilken pris.. for jeg kan da ikke lige se det nogle steder..

KG
Af Kratz
godhandel skrev:Ok, tak for det, men kunne nu godt tænke mig at vide det 100%. Tror jeg ringer til Bilka i morgen og hører hvad de har at sige.
Ja, Bilka vil helt sikkert give dig et kompetent og præcist svar ;)
Af godhandel
ja den koster vist 6400. I hvert fald i bilka tilst.

Jeg har også skrevet til panasonic, så jeg håber at Bilka og panasonic i samarbejde kan komme med noget fornuftigt.
Af Neros
Jeg fik min til 6.164 hos mobilsalg.dk inkl. gratis levering.

I mine øjne er den bedre end PX80, da den er ens med PX80 udover den ekstra DVB-T MPEG tuner. Og da den i flg. Panasonic Danmark er Boxer kompatibel. Tja.. Jeg er ihvertfald glad for min PX81.