Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sommer
Hejsa folkens,

Jeg har en computer forbundet til mig W4000 fra Sony via HDMI kabel. Computeren har Vista Home Premium med Multimediecentret installeret, og det hele fungerer max nice.

Men kan jeg indstille min computer til at køre 24P når jeg ser mine bluray på nogen som helst måde???

På forhånd tak
Af Corax
Saktens. Gå ind i indstillinger i din grafikkort driver og sæt outputtet til 24, 48, 96 eller 120Hz.
Af Sommer
Dvs. det er noget jeg skal indstille hver gang? :) - Eller kan jeg godt bare lade den stå på fx 96hz altid? :)

Derudover troede jeg faktisk at idéen med 24p var at den synkroniserede skærm og fjernsyn til kun at opdatere 24 gange i sekundet med et nyt billede perfekt hver gang. Men det er forkert kan jeg næsten forstå?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Sommer skrev:Derudover troede jeg faktisk at idéen med 24p var at den synkroniserede skærm og fjernsyn til kun at opdatere 24 gange i sekundet med et nyt billede perfekt hver gang. Men det er forkert kan jeg næsten forstå?
Nej, det er korrekt forstået. At afsende et 24 Hz signal er dog kun nødvendigt hvis du ser BluRay eller andet materiale der er optaget ved 24 Hz. En PAL DVD vil eksempelvis ikke glive gengivet korrekt hvis du bruger 24 Hz.

Så ja - du skal nok indstille det hver gang du skal se BluRay og skifte tilbage igen hvis du vil lave noget andet.
Af Sommer
yakken skrev:
Sommer skrev:Derudover troede jeg faktisk at idéen med 24p var at den synkroniserede skærm og fjernsyn til kun at opdatere 24 gange i sekundet med et nyt billede perfekt hver gang. Men det er forkert kan jeg næsten forstå?
Nej, det er korrekt forstået. At afsende et 24 Hz signal er dog kun nødvendigt hvis du ser BluRay eller andet materiale der er optaget ved 24 Hz. En PAL DVD vil eksempelvis ikke glive gengivet korrekt hvis du bruger 24 Hz.

Så ja - du skal nok indstille det hver gang du skal se BluRay og skifte tilbage igen hvis du vil lave noget andet.
Tusind ´tak for præcist svar! :)