Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af _WHAT_
Jeg står og skal ud og handle et nyt TV her efter nytår. Håber der kommer nogle gode tilbud her til januar.

Grundig som man er skal man jo lige blive lidt klogere på sit valg.

Grundt pris/kvalitet tror jeg vi ligger omkring de 40" det skal ikke være mindre så meget er sikkert.

Budget er omkring de 10.000

Skal bruges i stuen med en afstand på omkring 3 meter.

- Full-HD da jeg vil bruge skærmen til at vise billeder og video jeg selv har lavet.
- Godt billede, men siger vel sig selv :)
- DVB-C da jeg har kabel-tv og forventer at bruge den til det.
- MPEG4 selvfølgelig, fremtiden plus jeg selv gemmer i det format :)

Jeg har læst lidt om at Samsung har lavet nogle TV med direkte forbindelse til netværk. Ville jo være smart da jeg så kunne trække billeder og video fra min server. Nogen der kender noget til funktionen og i hvilke modeller om evt. andre har en sådan løsning.

Håber i kan komme med nogle gode forslag :)
Af _WHAT_
Hmm det var sgu ikke meget input.

Er der noget jeg mangler at definere eller er det ikke muligt at finde et tv der opfylder kriterierne ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det skyldes nok også at der er temmelig mange indlæg med præcis samme ordlyd, så du kunne hente en del inspiration ved at søge lidt først. DVB-C med MPEG4 og DLNA bliver dog nok lidt svært til så små penge.
Senest rettet af Torben Rasmussen 03 dec 2008, 18:34, rettet i alt 1 gang.
Af _WHAT_
Det er jo nok DNLA løsningen jeg mest savner info på.

Hvad er det muligt at afspille af video hvilke modeller har denne funktion.

Jeg encoder mine videoer med h264 for det meste så dette vil være et must. Dog bør det selvfølgelig også kunne trække det almindelige blueray format.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det er lidt sparsomt hvad der findes af information omkring format-understøttelsen på DLNA på modellerne, så dér må du nok ud og se på producenternes hjemmesider direkte, i stedet for at se på specifikationerne. Det er nok nødvendigt at kigge dybere i de manualer der kan findes til TVene rundt omkring.