Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af snowsoft
Hej!

Efter en masse input fra jeres side har jeg fået købt mig en PZ800E og jeg kan kun sige jeg er MEGET tilfreds så langt!

Nu er jeg ikke ekspert inden for skærme eller ligende, men kunne godt tænke mig at teste for pixel fejl. Er der nogen der kender nogen metoder til at gøre dette?

Ligeledes findes der en DVD skive man kan smide i sin afspiller og lave en amatør opsætning af skærmen?

Ved ikke om dette er det rigtig forum men alt input er værdsat!
Af Turbo
...
Senest rettet af Turbo 11 feb 2009, 12:00, rettet i alt 1 gang.
Af JKay
Jeg lavede jpg billeder i 1920x1080 og lagde dem på et sd-kort. Det er det nemmeste. Jeg brugte også denne metode til at kalibrere mit 42PZ8E vha 5 andre billeder jeg fandt på internettet. Dvs jeg lagde dem i en folder på min Tvix 6500 (PZ8E har jo ikke SD-card reader).
Af snowsoft
JKay skrev:Jeg lavede jpg billeder i 1920x1080 og lagde dem på et sd-kort. Det er det nemmeste. Jeg brugte også denne metode til at kalibrere mit 42PZ8E vha 5 andre billeder jeg fandt på internettet. Dvs jeg lagde dem i en folder på min Tvix 6500 (PZ8E har jo ikke SD-card reader).
Det var da en god ide med billeder på SD kort. De 5 andre billeder du skriver om har du et link til disse?

Tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
En idé var at tage vores monitortest og blot lave screenshots af vores testbilleder. Du finder testen her:
http://tft.vanity.dk

Det nemmeste var dog bare at sætte sin PC til og så køre testen på TVet.
Af snowsoft
Kanon.

Tusinde tak for hjælpen, jeg vil hjem og lege videre i dag :D