Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Phr0ztByte
Hej Allesammen

Først og fremmest, tak for alt den super information i har hjulpet mig med igennem tiderne. Det er en jungle, og det her site, gør det meget nemmere.

Dernæst skal det siges at jeg godt kender alle fordele ved Plasma. Jeg har et nu, godt tilfreds. Men nu skal der købes et 40 tommer LCD. Og jeg har lagt mig fast på et af disse to.

http://www.sony.dk/product/t32-w-series/kdl-40w4500

http://www.sony.dk/product/t32-e-series/kdl-40e4000

Forskelene er ikke store. Men jeg er, udover den dynamiske kontrast, i tvivl om hvad forskellene er på lyden i de to, og også hvor stor en forskel Motionflow 100 Hz gør.

W4500 kan jeg faktisk få billigere nu. Og alt tyder også på det er et nyere TV.

Det eneste jeg er interesseret i er at finde det bedste af de to.

Please help me Obi Wan Kenobi's. Your my only hope
Af telum
Jeg tror bestemt w4500 er det bedste - e4000 svarer til w4000 rent teknologisk som jeg har forstået det, og det er jo en ældre model af w4500.

100hz skulle virke godt på Sony, men ellers kan du jo blot slå det fra.
Af ZIJO
w4500 er nyere som du siger, den store forskel på de to modeler er at w4500 har 100 hz og 50000:1 dynamisk kontrast hvor e4000 har 33000:1

W4500 har også DLNA forbindelse, der gør at du kan forbinde din tv til dit netværk og på denne måde afspille musik filer eller vise billeder fra de computer den finder på netværket :)
Af Sommer
Til gengæld har W4500 vist haft større problemer med bleeding i hjørnerne? Ved ikke om det er bleve løst?

Jeg har selv W4000 (som er samme teknik som der rigtig nok bliver sagt som E4000), og der er INTET jeg kan brokke mig over ved den. 100hz er jeg stadig ikke synderligt imponeret af, men det er vist mere smag og behag.

Med de to modeller ville jeg vælge efter hvad du kan lide designmæssigt, for begge skærme er sq skide lækre, og for mig er der billedmæssigt virkelig ikke den store forskel (sammenlignet dem i den lokale fona ved siden af hinanden på YouSee kabeltv var der altså ikke synderlig forskel, og på Bluray vil man vel køre 24P og så er 100 hz vel egentlig ligegyldigt?).
Af Kratz
Sommer skrev:Til gengæld har W4500 vist haft større problemer med bleeding i hjørnerne? Ved ikke om det er bleve løst?

Jeg har selv W4000 (som er samme teknik som der rigtig nok bliver sagt som E4000), og der er INTET jeg kan brokke mig over ved den. 100hz er jeg stadig ikke synderligt imponeret af, men det er vist mere smag og behag.
Det er rigtigt at 100hz ofte gør mere skade end gavn, men jeg vil nu give flere andre ret i, at det på Sony's modeller er en reel forbedring.

Der har været noget snak om backlight bleeding for W4500. Jeg må indrømme at disse bekymringer efter min mening er overdrevne. De modeller jeg har set har haft mindre backlight bleeding, men det er altså ikke noget som har forstyrret billedet når først musikken spiller.