Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Men jeg har lige et par spørgsmål jeg håber at få svar på.

1. Er px80 helt det samme 37 contra 42 tommer?
Når man sammenligner dem på pricerunner er der forskel på tilslutnings muligheder !

2. Hvor skal man købe ?
Er det ok at købe ved Fleggaard ? Har alligevel planlagt en juletur. :s
Kan der være noget med modellen når den skal bruges i Danmark ?
Kan se den hedder px80E.
Af Nick_S
1. Det er den samme. Mig bekendt er der ingen forskel overhovedet - heller ikke på tilslutninger.

2. Fleggaard er vel "lige så" fint som enhver anden parallelimport-bix :)
PX80E kan du godt bruge herhjemme uden problemer.
Af Dolcevitt
Tak for svar.....

Men hvad skulle gøre at man ikke skulle købe parallelimport ?
Af N4Ld3
Det er kun opløsningen der er forskellige. 42" er på 1024x768 mens 37" er på 1024x720. :)
Af Kratz
Du skriver ikke hvor langt du skal sidde fra skærmen?
Hvis du sidder 2 meter eller mere fra skærmen vil jeg bestemt anbefale at købe 42 tommer. Du vil ikke fortryde det!
Man vænner sig ektremt hurtigt til en større skærm.

Med hensyn til parallelimport er der et par ting du skal være opmærksom på. Du er naturligvis dækket af den danske købelov under alle omstændigheder, men der kan være problematiske faktorer. Hvis fjernsynet går i stykker vil det højst sandsynligt skulle sendes ud af landet til reparation. Det er både ekstra besværligt og tidskrævende. Der vil i den sammenhæng ikke være mulighed for at sende en tekniker direkte hjem til dig. Samtidig vil der nogle gange være særlige fordele/muligheder ved at købe direkte, f.eks. klub-Panasonic med pixelgaranti, hvis det er noget man bekymrer sig om.
Af Dolcevitt
Væggen er ikke stor nok til en 42 ( syntes konen) O-O

Fleggaard tilbyder en forsikring (4 år) 799 kr hvor evt rep. bliver fortaget i eget hjem eller de henter fjernsynet hvis der er problemer. Er det ikke ok ?
Af Kratz
Nu er der meget delte meninger om disse tillægsforsikringer. Egentlig burde de ikke være nødvendige med de købsbetingelser vi har i Danmark.
Men umiddelbart synes jeg nu det lyder meget fornuftigt. Det er rart ikke at skulle have fjernsynet ind hvis der sker noget. Samtidig er det ikke voldsomt dyrt.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Dolcevitt skrev:Fleggaard tilbyder en forsikring (4 år) 799 kr hvor evt rep. bliver fortaget i eget hjem eller de henter fjernsynet hvis der er problemer. Er det ikke ok ?
Med mindre der er tale om en fejl i et kabel, eller en software opdatering, så kan man oftest ikke klare fejl på adressen. Blot så du er klar over at du nok kommer til at mangle dit TV uanset hvad der er galt med det.
Af Dolcevitt
Ok, tak.

Var mere træt af at skulle sende /køre det til tyskland hvis der var problemer.......

Hvad er forskellen på px80e og px80ea ? Kan se det er en e de har ved fleggaard ?
Af Dolcevitt
Ups, svar mig lige....

Understøtter tuneren i px80 HDTV ?

Har you see kabel og vil selvklart gerne have det digitalt.
Af Beaviz
Nej, det gør den ikke. TVet har heller ikke DVB-C tuner, som i det hele taget er en forudsætning for at modtage digitalt TV fra kabeludbydere som f.eks. YouSee. Så hvis du vil have det, så skal du benytte YouSee's set-top-box eller vælge et andet TV med DVB-C tuner og MPEG4-understøttelse.
Af Dolcevitt
Ikke forstået.....

set-top-box ?
Af lennon
Dolcevitt skrev:Ikke forstået.....

set-top-box ?
Tuneren i PX80 kan tune signaler opfaget fra en tagantenne og ikke andet.Hvilket også er ligegyldigt.
Når du har Yousee, som kabel-tv udbyder, skal du anskaffe en af deres bokse for at se digitalt tv eller HDTV . Og det kører bare skal jeg lige hilse og sige :p
Af Dolcevitt
Jeg blev sgu helt svedt..... Nu har jeg endelig taget beslutningen om px80, troede lige det ikke gik alligevel.
Havde nu også forstillet mig at tage en af deres bokse, så jeg er glad for at høre det bare dur......