Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hmidtgaard
Hej guys,

Jeg overvejer en af de to ovenstående modeller til (hovedsageligt) SD, lidt Wii gaming og HD.

Der ser ud til at være postive og negative ting ved begge, så nu forsøger jeg mig her, i håb om at blive lidt klogere.

Vores stue er ret lys (hvidmalet og med lyse gardiner) og med lysindfald direkte ind på der hvor tv'et skal stå (det er den eneste væg, hvor tv'et reelt kan placeres, selv på trods af lyset - som selvfølgelig ikke er noget kæmpe problem på denne årstid, men hurtigt kan blive det resten af året), og jeg har set flere bemærkninger rundt omkring vedr. reflektioner i PZ85'en.

Sonyen virker mindre følsom overfor reflektioner, men det er svært at danne sig et ordentligt indtryk af uden at have haft dem begge hjemme på prøve.

Er der nogen herinde der har erfaringer med PZ85'en i et lyst rum, eller i det hele tage har lidt visdom at øse ud af?

PF tak :-)
Af Diazz
Altså, nu har jeg selv et 42PZ80 hvilket vel lidt svare til PZ85. Jeg må erkende at hvis lyset står direkte ind på TVvet eller der er et stort lysindfald så synes jeg det er træls at se på i længden. Det bliver meget svært at se et ordentligt billede.
Af Consulten
Har selv en meget lys stue og et PZ85. Har ingen problemer med lysindfald, men der er heller ikke direkte sol på panelet.
Af JLA_DK
Hej

Jeg har selv PZ85 og selvom der er en salgs antirefleks behandling på så giver det altså problemer med direkte sollys på panelet. Men en lys stue er ikke nok til at give problemer, det skal være direkte, skarpt lys.
Sidst jeg tjekkede så er PZ85 noget billigere så du får meget mere for pengene efter min mening. Hvad med nogle mørkere gardiner :D

Hvis ikke har brug for MPEG4 tuner så synes jeg helt klart at PZ85 er det bedste køb rent billedkvalitetsmæssigt. Jeg har ikke fortrudt købet et sekund.
Af red_martians
vil så indrømme at en W4500 desværre ikke er ret meget bedre.. den halvblanke overflade spreder lyset ud over hele skærmen, og alligevel får man også refleksionerne med oveni. O-O