Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af andeo
hej

jeg kan huske der i sin tid da jeg købte TFT skærm fra samsung var tale om at de "samme serier" blev produceret i forskellige lande.

Nu hører man så at der er stor forskel på Samsungs billige modeller af Fjernsyn. Er der også stor forskel på hvor de bliver produceret henne i verden. Altså jeg tænker på om deres billige LCD bliver produceret i fx Kina og deres dyre i Europa. Eller om deres Plasma produceres et helt andet sted end deres LCD.

Nogen der har forstand på det. Det er vigtigt for mig i en opgave, for hvis denne tendens eksisterer skal jeg grave det frem, ellers spilder jeg tiden og ressourcer.

På forhånd MANGE TAK,
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Du skal huske at skelne mellem hvor de produceres og hvor de samles. Samsungs paneler produceres på deres panelfabrikker, som er beliggende i Korea.

De samles derimod mange forskellige steder. Før i tiden blev de samlet i Asien, men efter der er kommet importrestriktioner på skærme med digitale indgange, har man generelt flyttet den endelige samling af produkterne til lande som Polen, Tjekkiet m.fl.

Samsung har også haft tradition for at benytte forskellige paneler i deres billigere serier. Den tendens findes stadig - om end i mindre grad, da man efterhånden har en så stor produktion, at man kan mætte meget af sin egen efterspørgsel og derved ikke behøver at købe fra eksterne leverandører som AUO og CMO.