Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af hurrij
Hej

Jeg skal kigge på et nyt tv og der er sku mange at vælge imellem.

Jeg har nogle krav til mit nye tv og som det ser ud nu, bliver det nok ikke et px80, som mange anbefaler.

Pris: maks 8k, men gerne billigere

Størrelse: 40 eller 42.

Design: dette er en vigitg ting og er også på udkig efter et hvidt fjernsyn, hvis det er muligt.

Opløsning: Full HD, da min konsol og pc skal tilsluttes og ville gerne have det bedste billed :(

Tuner: Får nok mine kanaler igennem noget kabel tv, så en dvb-c tuner kunne være rart, men ikke et krav. det samme med mpeg4

Billedkvalitet: Jeg er villig til at gå lidt på kompromi med billed kvaliteten, så jeg også får et tv med lækkert design osv. men billed kvalitet skal self være i oden.

indgang: min. 3 HDMI

lcd, plasma? lige meget

lyd kvalitet? ingen krav, der sluttes et ordentligt anlæg til :)

Som i kan se mine krav, er det altså ikke et px80 jeg går efter.
Har set samsung har nogle virkelig flotte hvide tv, men ved ikke om det er nogle modeller der gode nog til deres pris.

Har også hørt godt om sonys w4000, som faktsik opnår næsten alle kravene, men hvad er jeres holdning til dette tv?

Kom med nogle anbefalinger :D
Af hurrij
Den er rigtig fed, men også alt for dyr :(
Af Flackhead
Tag ind til den lokale mafia og kig på tv'ene engang. hvis du siger Full hd er et krav, så tag lige et kig på px80'et engang mere, billedet er utroligt flot, og forskellen er stadig utrolig minimal. - især på lidt afstand - desuden blir signalet jo aldrig så vi kan udnytte FULL hd, men mpeg4.

ellers, synes jeg at Panasonic er et sikkert valg, men hvad med de nye Phillips? - de der sq godt ud, og har et godt billed.