Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DanielPT
Hey allesammen.
Ja nu er jeg kommet godt på plads i min nye stue med mit fine Panasonic 50PZ80.
Men hvor bange skal jeg være for fast brændinger? Altså jeg ser tv2 hver morgen og der er jo fx det lille hvide ud for neden i højre hjorne kan den brænde sig fast?

Mvh Daniel og tak!
Brugeravatar
Af azrael
Hvis du nu skruer ned for kontrasten de første ca. 200 timer og ellers ikke overdriver det med kun at se én kanal, så bør der være meget lille chance for burn-in. Risikoen er der altid, men den er meget lille.
Af martinlk
DanielPT skrev:Altså jeg ser tv2 hver morgen og der er jo fx det lille hvide ud for neden i højre hjorne kan den brænde sig fast?
Du behøver ikke bekymre dig. Hvis det var sådan, var der jo nærmest ingen idé i at anskaffe sig et plasma-TV. Selvfølgelig er det en god ide at passe lidt på i det første stykke tid når TVet er nyt, men min personlige holdning til det er, at burn-in kun forekommer ved decideret misbrug -- dvs. mange mange (!!) timer med det samme billede.
Af DanielPT
Super godt at høre... Synes også det ville være vildt hvis der ikke skulle mere til. Der er jo også en slags pause skærm hvor den skruer ned for kontrasten efter 10 min hvis billedet står stille.

Mange tak for hjælpen.

Mvh Daniel