Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nazcov
Halløj

Jeg har fået indsnævret mit nye tv valg til et af disse to, kunne ikke lige finde nogle tråde der omhandlede de ting som sådan, som jeg vil spørge efter.

Det ene er om jeg burde vælge pz80 pga. full hd, men den er næsten lidt afkræftet ifbm. med artikel som allerede ligger her på siden. Men så kom det andet spørgsmål, at den jo har et konstrastforhold på 30000:1 fremfor 15000:1 på px80.

Den mindste prisforskel jeg kan finde på disse to skærme ligger på ca. 1700 - Er det værd at give det ekstra for de to ting?

Et lille tillægsspørgsmål er også om det kan anbefales at købe sådan en tillægsforsikring til tv'et udover sin indboforsikring, eller kommer det an på udbyderen af forsikringen?

Håber i kan hjælpe.
Tak :)
Af nazcov
Hej KingGuru

Min fejl, sorry, det var 42" modellen jeg havde kigget på.

Og øhhh min hovedregning er vidst ikke så god her til aften, det er selvfølgelig 2200 der var den mindste forskel jeg kunne finde, og det var bl.a. ved getmore og multimediaworld (som ligner forbavsende meget hinanden).

Men nu du siger det så har jeg faktisk ikke lige haft så meget kig på den model nej! - Det vil jeg lige se på.

---EDIT---

Kan se på dustinhome at deres pz8 er udgået, og via pricerunner ligger prisen på pz8 på nogenlunde det samme som pz80, så den er vel slået lidt ud af billedet med det? - Eller er det bare mig der ikke kan kigge ordentligt efter? - Desuden har pz8 kun 20000:1 kontrast kan jeg se.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Alle disse kontrastangivelser er dynamiske, så de kan ikke bruges til ret meget. Læs vores test af PZ85 og PX80 for de faktiske tal.
Brugeravatar
Af kthomsen
Bare en personlig mening.

Jeg har selv px80. Det er et hammergodt tv, især til prisen.

Skulle jeg selv vælge idag, ville jeg helt klart vælge PZ80 til den pris man kan få den til idag.
Du får endnu bedre billede og Full HD, i forhold til PX80, stadig under 10K.

PZ8 betyder at du vælger ting fra som f.eks. SD kort indgang (hvilket jeg ofte bruger).
Af nazcov
Jeg læste lige de tests som yakken foreslog, og kan se sortniveauet er en lille smule bedre, men om det er de 2200 værd eller hvad vi blev enige om forskellen var, er jo lige det. (jeg satser på pz85 er mere eller mindre det samme som pz80).

Så det ender sku nok med at blive en PX80, så må den bare komme ind i soveværelset næste gang jeg føler for at opgradere ;)

Nu sidder jeg så og vægter mellem at bestille den hos cinemagic med deres forsikring eller hos multimedia med deres.

Begge priser ender ud i ca. 7000, men dækker lidt forskelligt.. Cinemagic har 100% pixelgaranti i hele perioden men dækker ting som, selvforskyldte skader, stød, tab af udstyr, lyn, vandskade og overspænding.. Hvorimod det gør den man kan købe gennem multimediaworld..

Har folk nogle anbefalinger der måske - Evt. involverende erfaringer?

på forhånd tak :)
Af Corax
Hvad skal man bruge pixelgarenti til når det er et plasma? ;)

Personlig synes jeg dog at de ekstra garentier er spild af penge. Der er 2 års reklamationsret på TV'et og lyn, vandskade osv. burde man jo have en husforsikring der dækker.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
nazcov skrev:Begge priser ender ud i ca. 7000, men dækker lidt forskelligt.. Cinemagic har 100% pixelgaranti i hele perioden men dækker ting som, selvforskyldte skader, stød, tab af udstyr, lyn, vandskade og overspænding.. Hvorimod det gør den man kan købe gennem multimediaworld..
Mangler der et "ikke" et eller andet sted i det citat? Dækker Cinemagic alle tingene?

Pixelfejl kan forekomme på plasma såvel som på LCD. De er sjældne, men det kan forekomme.
Af nazcov
hehe yakken, jo det lader det vidst til, men du fik da fat i meningen alligevel tydeligvis ;)