Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Jeg har en LG L1730SF TouchScreen skærm.

På det seneste er den begyndt kun at vise 1 sekund af inputsignalet.
Det samme sker, hvis den viser OSD'et "No connection" -altså også kun i 1 sekund. Så det er ikke fordi den ikke har nogen input.

Nogle der kan give mig en løsning på problemet?

Jeg har ingen reklamationsret på denne skærm længere og den er kun faldet et par 100 kr siden jeg købte den for snart 3 år siden.

Så jeg håber lidt at jeg kan få den til at virke igen..

På forhånd tak..
Brugeravatar
Af jakobdam
Sker dette altid, eller kun når du er inde i eks. Windows?

Dvs. kan du se hele BIOS starte op?

Det kunne lyde som et problem med strømforsyningen, men visse skærme har faktisk haft lignende problem med visse ATi/AMD-grafikkort.

Hvis det er strømforsyningen, så velkommen til LGs forunderlige verden af lortestrømforsyninger. Min gamle LG L2010T stod af på et relateret problem... hmmm og nu skriver en ven så at han ikke har problemer med den (han har lånt den) O_O
Af cue
Ja, det er lige gyldigt - om den viser OSD'et "NO SIGNAL", eller den viser logonskærm fra XP. Den viser kun billedet i 1 seknud, lyder rigtig sansynligt, at det derfor kan være strømforsyningen der kan være noget galt med.

-I så fald, kan man måske selv lave noget rep på strømforsyningen. Kunne være en modstand der bare skal byttes ud, eller noget der måske ses mere tydeligt - hvis det er brændt af. Ved det ikke. Kunne jo håbe på at den med lidt magi kom til at virke igen. :D
jakobdam skrev:Sker dette altid, eller kun når du er inde i eks. Windows?

Dvs. kan du se hele BIOS starte op?
Brugeravatar
Af jakobdam
Det lyder godt nok som om det er strømforsyningen der har fået et smæld, men det kan også være andre vitale dele indeni skærmen... et kredsløb der kortslutter og dermed forårsager nedlukning - ligesom et defekt bundkort kan få strømforsyningen i en pc til at lukke ned. Eller et defekt komponent på bundkortet, såsom cpu'en, kan få pc'en til at lukke ned... det er altid svært at fejlsøge præcist, men jeg ønsker dig al mulig held og lykke.

Prøv iøvrigt for sjovs skyld at koble skærmen helt fra; dvs. ingen strømkabel eller andet i den, og lad den stå i et par dage et køligt sted (men ikke fugtigt).

Når du tager den ind igen, så lad den lige afkondensere i et par timer, og se hvad der sker...