Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pluto
Hej

Har en 427 XD plasma fra 2007 med DVB-T tuner.

Skal have Canal digital HD TV mv.

Ved godt at TVet IKKE har DVB-S tuner MEN der er faktisk et CI slot på Tvet - spørger lige æidt dumt ; kan der evt. "bygges" en DVB-S tuner ind i dette TV således at man kunne indsætte digi-kortet i et CAM og så i CI slot bagefter???

Ligesom hvis det var med DVB-C tuner...

Selvfølgelig for at slippe for set-top boxen.

Ved at den nye Pio 509 har har DVB-S.

Ser frem til svar - på forhånd tak!

Mvh
Pluto
Af NazmDK
Så vidt jeg ved Understøtter Canal Digital eller Viasat ikke direkte i Ca modul...

Ret mig venligst da jeg så kan blive klogere! :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Men derudover, så kan du ikke omdanne en DVB-T tuner til DVB-S alligevel.
Af Pluto
Nej det ser ikke så godt ud :(

MEN - kan nogen så forklare mig hvad en CI slot laver i mit TV - hvad skal/kan den bruges til?????? Kan man "efterinstallere" en DVB-S tuner eller er vi ude i hampen her...?

Må så krybe til korset og købe en boks (mere) til samlingen - ja, Tvet bliver ikke skiftet på den konto - det er super godt :)

Mvh
Pluto
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
CI-slottet er til DVB-T tuneren. Selvom vi her i DK ikke har brug for noget dekoderkort til DVB-T kanalerne, så er det ikke en selvfølge at kanalerne er kodefri. I fremtiden skulle der også komme betalingskanaler via DVB-T herhjemme, hvilket kunne betyde at du skal have et CA modul sat i TVet for at se disse.

Nej, du kan ikke eftermontere en tuner i TVet.
Af Pluto
Jamen så må jeg købe mig en MPEG4 HDTV box til Canal Digital....

Hvordan er jeg så egentlig stillet med de nye kanaler der kommer næste år - det er jo via DVB-T - og den er helt klart MPEG2 i mit TV!?????

Tak til Yakken :)

Mvh
Pluto
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan godt se DVB-T kanalerne med dit nuværende TV, da kanalerne kun sendes i MPEG2 formatet næste år. Hvis du køber en eksern DVB-C boks fra Canal Digital, så er det vel ikke så interessant med DVB-T?
Af Pluto
Nej - det kan du have ret i, MEN hvad med de nye public service kanaler (gratis) via Boxer næste år som sendes i MPEG4???

Kan disse så ses gennem den MPEG4 HDTV boks jeg køber af CD???

Det skal siges at jeg også har en alm. antenne på loftet og er det reelt set ikke gennem den jeg skal se de nye DR kanaler eller kan de så ses via mit abonnement gennem CD???

Hvis det er gennem DVBT (antenne på loft) er dette jo kune i MPEG2 og hvordan skal det så kunne ses???

Skal FORHÅBENTLIG IKKE til at have endnu en boks mere til den tid ud over den jeg har bestilt?!!!

Mvh
Pluto
Af Pluto
Er der ikke en venlig sjæl der kan/vil besvare mit sidste indlæg - se ovenstående.....på forhånd tak! :)

Mvh
Pluto
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan jo se Canal Digitals kanaludbud på deres hjemmeside. Er det via parabol eller kabel-TV du skal have deres kanaler?

De kanaler du kan tage via deres service kan ses her:
http://www.canaldigital.dk/TV/alle-tv-kanaler/

Du kan, som udgangspunkt, ikke se de kanaler der vises på Boxers net. Det er jo DVB-T og CD har kun parabol eller kabel-TV. At der så nok er et ret stort overlap i hvilke kanaler der udbydes af Boxer og CD falder jo bare ud til din fordel.
Af Pluto
Det er via parabol.

Endvidere har jeg stueanetenne

Spørgsmålet er så om de nye DR kanaler som er gratis og som vil blive sendt i MPEG4 vil kunne ses over mit abonnement hos CD ELLER er jeg nød til at se dem via stueantenne som SÅ skal have MPEG4 og idag kun er MPEG2 (TV fra 2007)???

Håber jeg har formuleret mig forståeligt?!!

Mvh
Pluto
Af Pluto
Hej Forum

Var der een af jer kloge hoveder der kan svare på mit seneste indlæg ovenstående.....

På forhånd mange tak!

God dag til alle!

Mvh
Pluto
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvilke kanaler tænker du specifikt på? DR1 og DR2 kan tages med CD allerede nu, hvilket du kan se af programoversigten.

Mht. de to annoncerede nye DR kanaler, så er det nok CD du skal kontakte, idet inholdet i deres programpakker ændrer sig hele tiden. Så længe kanalerne ikke er i udbud, så kan det være svært at rådgive forbrugerne om dem.
Af Pluto
Jeg tænker på de nye gratis public service kanaler der kommer med Boxer næste år - hvis ikke de kommer med i pakken hos CD vil jeg vel være nød til at se dem på stueantennen + DVB-T i mit fjernsyn?!

Men det er jo en DVB-T MPEG2 tuner der sidder i mit TV - så hvad gør man så - har nu fået en HDTV box hos CD i MPEG 4, men hvis ikke CD udbyder de nye gratis kanaler fra Boxer kan jeg vel ikke bruge boxen til at se disse kanaler med!!!?

Mvh
Pluto