Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af snux
Hej alle ..

står i den situation efter flere måneders venten og søgning og for lidt tid at jeg nu endelig har tid til at få mit husalter (tv+hifi+mediecenter) opgraderet..
Jeg kører pt med noget crap-gammelt widescreen-tv + mediecenter med xbmc til at håndtere alle film osv..

Jeg har nu besluttet mig for at tage skridtet videre med et mindre monster af en htpc med Media Portal som jeg så skal køre parabol igennem ... så ingen reciver eller andet gøgl udover pc der skal sættes til skærmen..

Nu kommer så det hvor jeg er lost.. hvad for en slags skærm skal jeg have.. Har ca noget nær ingen styr på hvad man skal gå efter ved sådan noget her..
Jeg ser ikke hd-film i 1080p så skal ikke være sindsyg dyrt det tv, men skal helst ligge i 32+ klassen til omkring en 6000 kr, hvad kan der anbefales :)

Kravene er så simple at det skal være omkring de 6000 kr, skal kunne understøtte en god opløsning (smadrer øjnene ved 1024x800 og kan ikke se en bjælde).. Har haft kig på en del men syntes hele tiden det varierer .. og px80 har jo skodopløsning så kan det virkelig du? :(

Hjælp mig, oh så forvirret jeg er.. :p
Af martinlk
snux skrev:Jeg kører pt med noget crap-gammelt widescreen-tv + mediecenter med xbmc til at håndtere alle film osv..
Gud, hvor jeg savner min gamle XBox med XBMC. Se det er altså et stykke software der fungerer!
snux skrev:Jeg ser ikke hd-film i 1080p
snux skrev:Kravene er så simple at det skal være omkring de 6000 kr, skal kunne understøtte en god opløsning (smadrer øjnene ved 1024x800 og kan ikke se en bjælde).. Har haft kig på en del men syntes hele tiden det varierer .. og px80 har jo skodopløsning så kan det virkelig du? :(
Kan du ikke lige omformulere ovenstående. Jeg forstår ikke helt hvad du mener. Du skriver du ikke har et ønske om at se 1080p-materiale, men alligevel forespørger du et panel med høj opløsning. Og hvad er det du skriver med dine øjne?
Af snux
Hey.. skal jo bruge fjernsynet til at styre min computer med og HTPC (menuer osv, til valg af musik osv).. har netop problemet nu med at jeg har det med at få utrolig ondt i øjnene når jeg bruger mit gamle fjernsyn .. gammelt lort+medie center=ikke godt .. Så det er for at få nogle rolige farver og stadig så skarpt at jeg ikke skal sidde 20 cm fra skærmen for at kunne læse teksten :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jo højere opløsning, des sværere bliver det at læse teksten. Med fuld HD skal du ret tæt på for at kunne læse tekst - 1-2 meter er nok ikke en urealistisk afstand i den henseende.