Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Mugz
Hejsa.

Jeg havde håbet på jeg kunne sætte min bærbar pc til TVet uden de store problemer.
MEN
Det gav altså åbenbart bøvl.

Jeg har monteret et VGA kabel i PCen, og den anden ende i Tvet´s PC IN, Iflg, brugervejledningen til TVet skulle det virke,

Computeren giver dette velkente dobbelt "ding" når jeg sætter stikket i, men jeg kan ikke vælge PC på Tvet?
Jeg har sat computeren op til at bruge den ekstrerne udgang, men jeg kan stadig ikke vælge PC på TVet,
i manualen står der man først kan vælge PC når denne indgang er aktiv,
men det skulle den være..
Gør jeg noget forkert her, eller kan det bare ikke lade sig gøre?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jeg ved ikke om du allerede har forsøgt dette, men prøv at sluk computeren, sæt kablet til Tv'et og tænd computeren igen. Her burde Pc'en blive registreret korrekt. Der kan godt være problemer med dette, når computeren netop ahr været tilsluttet en anden skærm og ikke har været slukket i mellemtiden.

Sørg derudover for at få den rigtige opløsning fra grafikkortet. Den skal hedder 1360x768.
Af Mugz
Hej.
Hvis det er Full HD TV skal det vel være 1920 x 1080 ikke?

jeg har prøvet at tænde og slukke i forskellige rækkefølger, intet ser ud til at virke
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Jo du har ret. Jeg beklager, jeg tænkte på et andet Tv.

Har du forsøgt med en digital forbindelse?

Kan man eventuelt gå ind i menuen og vælge, at PC indgangen altid skal være aktiv i stedet for den automatisk detekteres?
Af Mugz
Jeg har kun prøvet med Dette VGA kabel, jeg ved selvfølgelig ikke om signalet er anderledes i PCen som TVet ikke forstår,

Menuen for PC kan man kun få adgang til når den finder pc indgangen aktiv, jeg kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan slå den til så den altid er aktiv
Af dk_akj
Du skal garanteret enable din VGA udgang på din laptop.

På Dell gøres det ved at trykke på Fn tasten og F8 på samme tid, mener at IBM/Lenovo er Fn+F10

Kig på dine funktionstaster, der er garanteret en hvorpå der, med blåt, står CRT/LCD eller lign.

Anders
Af Mugz
Den er aktiveret. :-)
Af PeterJ
Prøv at sætte opløsningen ned som foreslået tidligere. Jeg tror dit TV kun kan tage 1360x768 via PC indgangen. For at bruge 1920x1080 skal du over på en HDMI indgang.
Af Mugz
Min computer kan ikke lave den opløsningen.
den nærmeste er 1400 x 1050.

Men det er som Tvet slet ikke registrere at der er sat kabel i.. der sker intet overhovedet.