Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JKay
Jeg er kommet frem til at mit ideelle TV pt ikke findes. Derfor vil jeg købe et billigt og så købe igen om et par år når nye modeller er kommet.

Jeg kan godt li designet på PX80 og PZ8E men hvilken en skal jeg købe? FullHD er jo at foretrække.

Er der nogen der har et PZ8E? Eller ved hvor der er nogle tests af PZ8E ?

Et 42" koster kun 6689,- dkr hos Dustin Home:
http://www.dustinhome.dk/pd_5010140966.aspx
Af red_martians
Jeg ved ikke meget om PZ8'eren.
Men med PX8 (der jo reelt er ikke fullHD-udgaven) har elektronikken fra PX70(PZ8 muligvis PZ70)
Forskellen på PX8 og PX80 er markant. Der er mere dybde, sort, og flottere farver med en PX80.
Forskellen mellem fullHD og ikke, er tilgengæld ganske lille, så uden jeg ved mere, vil jeg umiddelbart vælge PX80, udfra de forskelle jeg kender fra PX8 og PX80
Af JKay
Tak, nu har jeg kigget på Panasonics danske hjemmeside. De siger om PZ8:
-------------------------------------------------
Hvis du ikke lægger den store vægt på finesser og ekstraudstyr, men først og fremmest vil have en virkelig god skærm, kan du ikke vælge et bedre TV. PZ8 modellerne har ikke SD Card slot og PC indgang, men svarer ellers til PZ80 serien. Det grafitsorte design er smagfuldt og diskret.

Panelet er naturligvis vores nye G11 Full HD (1920 x 1080p) type, som sammen med vores anerkendte V-Real PRO 3 billedprocessor kan vise Blu-ray og andet HD materiale uden nogen skalering eller ændring af signalet – simpelthen så tæt på de originale billeder som muligt.
--------------------------------------------------
Det lyder jo som en PZ80 i billedekvalitet, hvilket er hvad jeg søger... Jeg skal nærmest bare bruge én HDMI indgang.. resten kommer fra min Tvix 6500 med DVB-T HD og mit surround anlæg :)
Af red_martians
PX8 bruger også G11-paneler men V-Real2 i stedet for 3... og det kan ses.
Hvis den har den nyeste processor er det jo bare en PZ80 uden lir.
Af wank
Der står jo inde på deres side at det netop kører med samme panel og processor som pz80, for mig virker dette som et rigtigt godt tilbud, da du får en lækker skærm til kun lidt mindre en px'ern og han har jo ikke noget at bruge de manglene udgange til noget alligevel...
Af KingGuru
Ja..
så hvis man ikke har brug for en SD læser i TV'et, så er det da alletiders tilbud til 6900.. vil jeg mene
Af wank
Er der nogen der kan bekrafte at det er det samme som pz85, for så det da det jeg skal have?
Har nemlig ikke selv noget at bruge alle de udgange til eller kortlæser for den sag skyld
Af wank
Kommer du så med en update herinde?
Af KingGuru
hvis du køber hos dustin, så kører de ifølge deres betingelser med 30 dages returret :)
Det er da værd at tage med.. og transport ( i hvert fald den ene vej, er gratis)

Men laver du ikke lige et lille brugerreview til os stadig tvivlende..

EDIT: Fra Dustin: Omkring parallelimport kan jeg fortælle at det kun er gældende for nogle af vores Samsung tv serier. Panasonic Tv er handlet gennem nordisk leverandør. Derfor er det omtalte Panasonic Pz8 ikke parallelimporteret.
Senest rettet af KingGuru 25 nov 2008, 14:36, rettet i alt 1 gang.
Af wank
Ingen der måske har noget viden, så vi andre ikke skal sidde og vente på at jaydk får det og fortæller:)