Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Nu var jeg ellers lige blevet enig med mig selv om et Sony37 V4500 !

Men alt jeres snak om det her satans PX80 påvirker mig nu alligevel lidt....

Så her kommer så lidt spørgsmål til jeres darling :

- Kan det bruges computerspil, playstation, mm, kører det lige som på en LCD skærm?

- Kan jeg bruge det til computerskærm ?

- Syntes det er lidt skrabet sammenlignet med eks. Sony modellen. Vil det give problemer om nogle år eller hur ?
Af Ponduus
Ironi er en herlig ting...

1. Ja, den kan sagtens bruges til playstation? Hvorfor skulle den ikke det? Det kører nøjagtigt som på en LCD-skærm. Den gode billedkvalitet bliver også brugt når du sætter en playstation til ;)

2. Igen, ja. Men tænk over statiske billeder i længere tid ad gangen.

3. Lidt skrabet? Du mener, at den mangler MPEG4-tuner? Eller at den ikke har andre tunere end DVB-T-tuner?

Imo, så vægter jeg billedkvalitet over alt andet. En skærm skal vise et billede. Basta! Tunere, afspillere og andet sættes til.
Af Kratz
Hvis du er ude efter en decideret spille skærm er plasma da oplagt! Denne paneltype slår LCD med flere længder når det gælder responstid.
Blot vær forsigtig med stillestående billeder den første tid, som Pondus skriver.
Af Dolcevitt
Mange tak for svar.....

Nu nævner i at man skal være forsigtig med stillestående/statiske billeder. Hvor lang tid taler vi om 1-2-3 timer ?

Hvordan vil skærmen klare eks. computeren, net poker osv. ?

Ja, med skrabet mener jeg f.eks. kun DVB-T-tuner, ikke så mange tilslutnings muligheder osv.

Var en tur i Expert hvor en venlig mand fortalte mig at jeg havde brug for en LCD skærm, da den var bedre til at vise sport osv. !
Var han en vildmand eller hur ? :o
Af martinlk
Dolcevitt skrev:Hvordan vil skærmen klare eks. computeren, net poker osv. ?
Hvis du vil bruge TVet som decideret computerskærm, vil jeg anbefale et LCD. Dette skyldes den højere opløsning på LCD.
Dolcevitt skrev:Var en tur i Expert hvor en venlig mand fortalte mig at jeg havde brug for en LCD skærm, da den var bedre til at vise sport osv. !
Var han en vildmand eller hur ? :o
Ja, han var vist på et vildspor. Det forholder sig nærmere omvendt.