Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Ponduus
Virgilen skrev:Du får nok ikke nogle til at sige at LCD er at foretrække frem for plasma på dette forum. Jeg har dog efterfølgeren til w4000, og jeg synes klart det er et bedre tv end px80
Som Wank selv siger, så er der nok en grund til det ;)

Om du kan lide det eller ej, så har plasma skærme den bedste billedkvalitet lige p.t.

Wank stillede et spørgsmål, som vi svarede på herinde. Px80 er det bedste tv i det prisleje, han efterspørger.
Af wank
Hmm syntes snart at jeg har læst så mange sider at hvis ens tv skal sættes til comp så er det at fortrække at have fuld HD, er det hold i det?
Af Virgilen
Ponduus skrev:
Virgilen skrev:Du får nok ikke nogle til at sige at LCD er at foretrække frem for plasma på dette forum. Jeg har dog efterfølgeren til w4000, og jeg synes klart det er et bedre tv end px80
Som Wank selv siger, så er der nok en grund til det ;)

Om du kan lide det eller ej, så har plasma skærme den bedste billedkvalitet lige p.t.

Wank stillede et spørgsmål, som vi svarede på herinde. Px80 er det bedste tv i det prisleje, han efterspørger.
Det er korrekt hvis du tager en god plasma og holder den op mod en god lcd, så vil plasma være bedst, men sammenligner vi px80 som er et discount plasma med en rimelig lcd skærm som w4500, mener jeg at w4500 er klart bedst. px80 er dog den bedste skærm i den prisklasse. No doubt
Af wank
Jamen med mit budget er der jo kun til en w4000, så blir nok en px, ved bar ikke hvorfor jeg ikke er glad for den, men syntes ikk den rigtigt tiltaler mig, syntes også at plasma har et overdrevet strømforbrud:O
Af Virgilen
wank skrev:Jamen med mit budget er der jo kun til en w4000, så blir nok en px, ved bar ikke hvorfor jeg ikke er glad for den, men syntes ikk den rigtigt tiltaler mig, syntes også at plasma har et overdrevet strømforbrud:O
Personligt synes jeg også px80 er et grimt tv, men det er jo smag og behag. w4000 er også et godt tv hvis du kan undvære 100 hz
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
wank skrev:syntes også at plasma har et overdrevet strømforbrud:O
Baseret på hvad? Har du målt strømforbruget på et LCD og et plasma-TV i samme størrelse? Effektangivelserne i specifikationerne er maks. forbruget og for plasma varierer det med hvor lyse farver der vises. Dvs. mørke scener bruger mindre strøm. Et PX TV bruger omkring 150 W i gennemsnit, men hvis scenerne er mørke kan du godt ryge under 100 W. Det er samme størrelsesorden et LCD TV i samme størrelse vil bruge.
Af wank
Jamen der er vist snart ikk flere argumenter tilbage, så det må bli en px80:)