Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Basco
Hej

Har fået den opgave af min far at finde et fjernsyn til hans soveværelse.
Faldt over et "tilbud" fra Sony Center på et Sony KDL-40W4220 til 8.500 hvilket i mine øjne lyder som en ok pris.

Men så ville jeg høre jeg, om vi skulle købe dette eller gå efter et helt andet tv.

Hans krav er at det skal være 37-42 tommer, og til en max pris på de 8.5K gerne under, hvis man alligevel ikke får mere for pengene.
Derudover skal højtalerne være indbygget, i selve fjernsynet og det skal være muligt og købe det i en fysisk butik i københavnsområdet, hvilket lidt fjerner muligheden for internetkøb.

Kan også fortælle at det TV vi får leveret i huset er Fiber-TV fra Viasat gennem en eller anden box som har udgang med Scart. Dansk Bredbånd har sagt at vi senere vil have mulighed for at købe dem med HDMI når de er i besiddelse af dem.

På forhånd tak for hjælpen.
Af Ponduus
Gerne under 8,5k så vil jeg foreslå Panasonics PX80. Men jeg skal være ærlig at sige, at jeg ikke aner hvad butiksprisen er, kun at du kan få den i 37" til omkring 6k på nettet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Husk på at du nok skal have en boks til hvert enkelt TV i husstanden. PX80 vil helt klart være et godt bud i prisklassen.

Du kan bestille 42" modellen hos en Københavnsk butik her:
http://www.computercity.dk/Product/Prod ... er=DK42415
hvilket giver dig mulighed for at tage derind hvis skærmen fejler. Du kan dog kun købe den til denne pris over nettet.

37" modellen kan afhentes her:
http://www.panasonic-center.dk/produkte ... 37px80.htm
men prisen er noget højere. Med dertil følger dog 30 måneders garanti og at-home service på TVet.
Af TYBO
Når man vælger 40W4220 så er det jo nok pga designet.
Så vil man jo nok ikke stille sig tilfreds med PX80 som efter min mening nok er det grimmeste TV der nogen sinde er produceret.
Brugeravatar
Af kthomsen
TYBO skrev:Når man vælger 40W4220 så er det jo nok pga designet.
Så vil man jo nok ikke stille sig tilfreds med PX80 som efter min mening nok er det grimmeste TV der nogen sinde er produceret.
Kunne jo være andre var af den mening at 40W4220 var det grimmeste?

Meninger er der forkel på.

Men jo, hvis man køber efter design istedet for billede, så er det ikke sikkert Panasonic eller for den sags skyld Pioneer falder i alles smag.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Al snak om billedkvalitet til side:
Jeg synes personligt at W-modellen fra Sony er væsentlig mindre attraktive, rent kosmetisk, end PX-modellen fra Panasonic. Dermed ikke sagt, at jeg finder Panasonics modeller gudeskønne, men jeg ville langt hellere skæmme min stue med en PX-model end en W-model - design er og bliver en smagssag.
Af dk_akj
yakken skrev:Al snak om billedkvalitet til side:
Jeg synes personligt at W-modellen fra Sony er væsentlig mindre attraktive, rent kosmetisk, end PX-modellen fra Panasonic. Dermed ikke sagt, at jeg finder Panasonics modeller gudeskønne, men jeg ville langt hellere skæmme min stue med en PX-model end en W-model - design er og bliver en smagssag.
Ja, jeg var i weekenden ude og kigge på mine 2 duellanter, W4500 og PX80/PZ80

Det mundede ud i en minitest:

Den første duel PX80 Vs W4500
- Billedkvalitet analog + DVB-C + BlueRay
----Mine øjne dømte uafgjort mellem PX80 og W4500 på billedkvalitet
----Sony vandt på design

Den første duel PX80 Vs W4500
- Billedkvalitet analog + DVB-C + BR
----Mine øjne dømte uafgjort +- mellem PX80 og W4500 på billedkvalitet overalt.
----Sony vandt på design.

Anden duel PZ80 Vs W4500
----PZ80'eren var bedst på de analoge, uafgjort på DVB, PZ vinder på BR
----Sony vandt på design.

Dammn, jeg havde stadig et kæmpe dillemma, W4500 eller PZ80

Men... så kom storebror PZ800 og blandede sig.

Tredie duel PZ800 Vs W4500
----PZ800'eren var bedst på de alle, ikke meget men bedre, det var ikke så meget det sorte som alle fabler (undskyld, snakker selvfølgeligt) om, det var mere på grænsen mellem sort/hvid.
----Den knaldede også W4500 på designet, den glasplade der dækker næsten hele fronten ser squ godt ud, det gør også at rammen bliver meget smal og ikke fanger øjet.

Ekspedienten fortalte at de 4 duellanter var indstillet nogenlunde som man kunen forvente det i en stue, ikke noget snyd med kontrast ol, sådan en expert butik er jo godt oplyst, det gør selvf. ikke billederne bedre.

Så det bliver nok en Pz800 vi skal finde plads til under juletræet, men jeg ville sagtens kunne leve med et W4500, PX80/PZ80 er for mig ikke aktuelle grundet det kiksede design, igen med mine øjne.

Anders

Disclaimer: Ovenstående test er udført med mine øjne en lørdag formiddag, alle holdninger om billedkvalitet og design er personlige og kan selvfølgeligt diskuteres, der tages forbehold for uvidenhed, både fra min, ekspedientens og din side ;-)
Af Basco
PX80 er købt og afhentet fra Multimedia World igår.

Min far synes det er flot og er imponeret og billedet, men ikke mindst også prisen. Han havde regnet med at skulle af med 10K for noget i den klasse, så han er meget tilfreds.

Nu går jagten efter vægbeslag.
Af TYBO
Vægbeslag henter du i harald nyborg til 249kr.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Husk at få ændret indstillingerne. Vi har tips i vores anmeldelse.
Brugeravatar
Af Kasper-Hingebjerg
Du kan købe KDL-40W4000 i bilka til 7999.-

Det er samme model bare med en lille design forskel.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Kasper-Hingebjerg skrev:Du kan købe KDL-40W4000 i bilka til 7999.-

Det er samme model bare med en lille design forskel.
Det måske lidt sent, når PX80 nu er indkøbt ;)
Brugeravatar
Af Kasper-Hingebjerg
Det var også bare som info vis nogle andre var på ud kig efter dette tv.

så de ikke behøver at oprette en ny tråd.
Af KingGuru
Der er noget jeg ikke fatter..
hvorfor er det at folk stadig råder til PX80, når PZ8 koster det samme, og ud fra specifikationerne, og hvad panasonic umiddelbart giver udtryk for på deres hjemmeside, er PX80 overlegen

KG -- der stadig mangler at finde en online test af Pz8, eller selv se den..