Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af alsoe
:s Hej Alle

Jeg står altså med et lille problem som jeg håber I vil hjælpe mig med..

Jeg vil gerne have et max 42" min. 40" tv i min stue, billedkvaliteten er det vigtigste da jeg ser meget sport...

men skal jeg vælge Plasma eller LCD?? og hvad mærke evt.

mvh Lars
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Se på Panasonic 42PX80. Den er velegnet til sport og har god billedkvalitet.
Brugeravatar
Af kthomsen
Enig med yakken. Har selv px80 og ser meget sport. :)
Har du nogle tusind ektra i budgettet så kig evt. på PZ80 modellen. Det er den nyere udgave, med et endnu bedre billede og full hd.
Ellers kan jeg personligt kun sige god for PX80. Rigtig godt billede.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PZ og PX er nu samtidige udgaver, bare i forskellige segmenter. De er lanceret samtidigt.
Brugeravatar
Af kthomsen
yakken skrev:PZ og PX er nu samtidige udgaver, bare i forskellige segmenter. De er lanceret samtidigt.
Ok my mistake.
Troede PZ80 og 85 kom lidt senere på markedet.
Af Kratz
Det gjorde de da også så vidt jeg husker. Men det er stadig samme generation af plasmapanel.
Af alsoe
Hej med jer

tak for svarenme jeg kan regne ud at I stemmer for plasma istedet for lcd. Jeg fik at vide at pz800 også var en mulighed hos den lokale radiomand men de siger jo så meget :-)

Ved jeg nok bliver upopulær hos entusiaster men hva med B&O´s Beovision 7 , synes bare det er flot men ALT for dyrt. Er det rent design jeg betaler for her??? :o
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Featuremæssigt er BV7 desværre lidt bagefter og selve billedkvaliteten er desværre ikke on-par med hvad du kan få til 1/3 af prisen. Eneste plus er design, blæret DVD integration, mulighed for kobling til B&O udstyr og ikke mindst højttalerne.

Da du kan få alle TV til at køre med en Beo4, så ryger mindst én af fordelene og et par af de andre kan nok kategoriseres som en smagssag.

PZ800 er også en mulighed, især hvis designet spiller en større rolle. Den har samme billedkvalitet som PZ80/85, men faktisk lidt bedre farvegengivelse, hvis du får den kalibreret.
Af alsoe
Er der slet ingen som mener fx Loewe, Phillips, Sony, B&O kan måle sig med Panasonic´s plasmaskærme når vi taler billed kvalitet....
Er bare nysgerrig :)
Af Ponduus
De eneste som kan er Pioneer - de er så også lige lidt bedre.. og dyrer ;)
Af thomit
Nå vil jeg si at de beste TV fra Sony f.eks., godt kan måle seg med Panasonic plasma når det gjelder bildekvalitet - de ligger i samme klasse, vil jeg si ... men så var det det der med prisen...

Men bedre bilde enn Pana PZ80/85/800, akkurat nå? Kun Pioneer.