Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej alle sammen, jeg håber i kan hjælpe mig lidt. Jeg har kig på et Philips 42PES0001H i expert til 21 999. Er det noget værd eller er der noget andet til de samme penge, som kunne være interessant?

Mvh Chris
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Lad os lige få lidt flere detaljer på banen først:
- Hvorfor har du lagt dig fast på LCD?
- Hvad skal skærmen bruges til?
- Hvilke TV signaler skal du bruge skærmen til? / Kan du leve uden en indbygget DVB-C tuner?
- Er budgettet på 22.000 kr?

Umiddelbart ville jeg slet ikke overveje nævnte Philips når jeg nu ved at Pioneer LX5090 kan fås til samme pris. Du får ikke noget bedre på denne side af 30.000 kr.
Af Flowinglil
- Lcd er mest fordi det virker lige til, og der ikke er de store bekymringer omkring burn-in osv. og hvad der ellers er af underlige myter omkring plasma.
- Film, og fodboldkampe. og selvfølgelig lidt alm. tv.
- Foreløbig analog tv-signal, men forhåbentlig inden længe noget digitalt. Der må meget gerne være mpg4 dvb-c tuner, så jeg slipper for at have en boks stående.
- Ja det er det ca.

Umiddelbart er et 50" nok en smule voldsomt i forhold til stuen.

Mvh Chris.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har meget svært ved at anbefale et TV i den prisklasse når LX5090 er taget af menuen. Burn-in på nævnte model er temmelig svært at fremprovokere, så det bør ikke være en afgørende grund til at fravælge den.

Går man ned i 42" modellerne kan du få bedre skærme end PES0001H til noget lavere priser. Personligt ville jeg se nærmere på Panasonic 42PZ800, supplere med en ekstern HD boks og så tage en af Logitechs universal fjernbetjeninger med når tiden kom til at få digitalt TV. Skærmen vil levere et noget bedre billede på det analoge signal og farvegengivelsen vil være bedre uanset hvad du bruger skærmen til.

Men overvej lige det med 50" modellen igen. LX5090 er, uden sammenligning, det bedste TV i denne prisklasse.
Af Flowinglil
Okay det må jo overvejes. Hvor skulle man købe det henad måske? Hvad med et samsung 40a866 det er jo et billigere fjernsyn men kunne det måske gå an?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Et 42PZ800 med en HD boks er stadig et bedre køb.