18 nov 2008, 12:54
Tak for svarene.
Jeg kan nok ikke få kraftigere briller, så det eneste jeg kan gøre ved øjnene er nok kontaktlinser eller operation, og det har ikke lige overskud til pt.
mhca skrev:Med 22 LG skærmen har du jo en opløsning på 1680x1050. Dermed giver det ikke mening at sætte opløsningen til 800x600.Forstået. Det undrede mig bare, at den laveste "korrekte" opløsning, jeg kunne sætte den til var de 1440x900. Der var ikke nogen (fx) 1000x625, der vel også havde været korrekt.
Som yakken skriver, så skal det være muligt at dividere opløsningen med et heltal og for at køre 800x600 skarpt, så skal du altså have en skærm med 1600x1200 i opløsning, så du skal altså finde en 4:3 skærm.
Jeg vil dog ikke mene at det er en holdbar løsning. Du bør få set på nogle skærm/læse-briller. Hvis du bliver nødt til at køre så lav en opløsning som 800x600, så fejler dine øjne noget. I længden vil du og dine øjne have bedre ved at finde nogle briller eller kontaktlinser evt.Du har ret i, at 800x600 er lige lavt nok. Det må gerne være lidt højere, men stadig i det korrekte forhold. Jeg har bare svært ved at overskue, hvilke skærme der kan køres korrekt i hvilke forhold, som nævnt. Findes der mon nogle lister, hvor dette beskrives?
Jeg kan nok ikke få kraftigere briller, så det eneste jeg kan gøre ved øjnene er nok kontaktlinser eller operation, og det har ikke lige overskud til pt.