Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hejsa..

Efter hjælp fra Jer alle, har jeg nu bestemt mig for at valgt går på Panasonic PZ serie..

Men men men.. Efter læst flere indlæg på dette forum er jeg nu i tvivl om hvad jeg skal vælge.

1.
Hvad er forskellen på

42PZ81E
42PZ85
42PZ800

Jeg synes ikke jeg kan finde nogen informationer om 42PZ81E på Panasonic's hjemmeside.

Har dog læst på dette forum at PZ81E skulle have MPEG4 tuner? Er der nogen der kan fortælle mig om PZ800 har MPEG4 tuner, jeg synes ikke jeg kan læse mig frem til noget på deres hjemmeside.

2.
Hvilken af ovenstående ville i vælge og hvorfor den ene frem for den anden?

3.
Burde man gå op i 46' for at få bedste billede resultat eller er det kun ved LCD dette kan være en fordel?

Sætter pris på Jeres input!
1.
Her kan du se forskelle:

http://ppradio.dk/235-147-211-plasma_2008.htm

PZ81 er parallelimport og derfor ikke nødvendigvis ligesom PZ80

2.
Kommer an på dit budget, jeg ville gå efter PZ80. Det er efter min mening et fornuftigt kompromis mellem pris og ydelse. PZ85 forskel er primært IFC, som man alligevel anbefaler at slå fra. Men hvis du vil have det bedste, er det PZ800 du skal have!

3.
Størrelsen er en smagssag og kommer også an på, hvor langt du sidder fra skærmen. Men lad være med at købe for småt, de fleste får smag for større skærm!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
PZ80, PZ85 og PZ800 er omtalt i uhyggeligt mange tråde, hvor du også kan læse om forskellene på de tre modeller. Du kan bla. læse om det her:
http://www.ppradio.dk/235-147-211-plasma_2008.htm

Jeg skal ikke kunne sige hvad der er lavet om i PZ81 ift. PZ80, men hvis det udelukkende er MPEG4 tuneren, så er det kun DVB-T tuneren der er ændret. Jeg synes dog stadig det er lidt sjovt at de danske forhandlere ikke har modellen, så du skal nok overveje om den rent faktisk er beregnet til Danmark.

PZ800 har DVB-T med MPEG4.

Tag et kig på de forskelle skærmene har og gør dig klart om der er noget af det du ikke kan leve uden. Vær også OBS på at designet ikke er det samme på de tre modeller.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
Jeg har talt med Panasonic idag og erfarede, at 81'eren er en 80'er med opdateret tuner (MPEG4).

Det samme sker for 85'eren - den kommer til, at hedde 86 til mellemnavn og bliver lanceret i DK inden længe.

Hvis jeg havde råd ville jeg ta' en PZ800 og alternativt ville jeg ta' en 85'er, som har nyere billed-chip.

Men eftersom jeg ikke har vildt travlt, så skulle det ikke undre mig om PZ800 ryger ned under de 10K om få måneder...så måske skulle jeg bare vente og spare nogle kroner.
Af Kratz
... Og så er næste års model sikkert på trapperne, og så har vi dillemaet ;)
Af Ponduus
... og så venter man på, at de nye skærme skal falde i pris..
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
... og så kommer der endnu en opdatering. Og så er 2010 modellerne på trapperne. Og...
Brugeravatar
Af kthomsen
Og så er pengene brugt på bleer og 40års.... :D