Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej.
Jeg har sparet op til en ny pc
så det næste jeg skal have er en Skærm!
som skal bruges til gaming, hovedesaglig
FPS/First person shooter.

- krav
- en 20<24 tommer
- Hurtig ms 5 eller derunder
- HDMI Input
- Skal kunne håndtere spil

Jeg har kikket på følgende skærme.

Samsung SyncMaster T220HD
http://edbpriser.dk/Products/Listprices ... &Soegeord=

Samsung SyncMaster T220P (har dog ikke HDMI)

Acer G24
http://www.prcdata.dk/produkt/acer-g24-oid/96209068/

Andre foreslag er velkommende
Af Mac-Life
Vi er i samme vogn.. Har selv oprettet et indlæg, men lytter lige med her også.
The_Golden_Peanut skrev:Hej.
Jeg har sparet op til en ny pc
så det næste jeg skal have er en Skærm!
som skal bruges til gaming, hovedesaglig
FPS/First person shooter.

- krav
- en 20<24 tommer
- Hurtig ms 5 eller derunder
- HDMI Input
- Skal kunne håndtere spil

Jeg har kikket på følgende skærme.

Samsung SyncMaster T220HD

Samsung SyncMaster T220P (har dog ikke HDMI)

Acer G24
http://www.prcdata.dk/produkt/acer-g24-oid/96209068/

Andre foreslag er velkommende
Hej (Golden) Peanut ;)

Jeg ved ikke om det er mangel på oplysninger på siden på edbpriser eller om de bare er dumme ! , men det forholder sig , som jeg har gjort opmærksom på i flere tråde, sådan at de altså roder rundt i tingene omkring modellerne T220/T220HD,T240/T240HD og T260/T260HD.
T220HD er en skærm med INDBYGGET TUNER og det står der altså ikke noget om på edbpriser's side så enten er det kun en T220 de sælger eller også er det en T220HD hvor de mangler at angive at der er tuner på.
Til prisen tror jeg at det bare er en T220 .

Er du interesseret i et andet forslag så findes der også Samsung SyncMaster 2493HM . (anvend link til venstre for "funktioner" og "overblik")

Du siger ikke om det nødvendigvis SKAL være en Widescreen eller hvorfor du vil have HDMI .
Derfor : Forespørgsel : kan du nøjes med 4:3 (det har jeg selv overvejet til decideret gaming - selv om der HELT sikkert kommer spil der vil KRÆVE/udnytte widescreen) ? , kan du nøjes med DVI + højttalere og så bruge en adaptor ? (sandsynligvis ikke ! , vel ? - du vil gerne kunne spille Blu-Ray film og anvende (HDMI med)HDCP o.s.v.)
Blot en forespørgsel siden at du beder om alternative forslag !

M.v.h.

SurfBoy
Af Mr.DJ
Hvorfor er HDMI vigtigt? Vil du da have en skærm med indbygget højttaler? Eller er det fordi dit grafikkort kun har HDMI output?

Som nævnt "HD" modellerne er med tuner og har indbygget højttaler og er derfor forberedt til TV. Og HDMI har derfor et formål her...men du nævner jo kun den skal bruges til gaming og så er det jo spild af penge.

Så er T220 et bedre valg. Og "P" udgaven det bedste valg hvis du foretrækker den højere opløsning(husk dog at som altid, kræver en højere opløsning i spil en kraftigere PC for at det ikke hakker).
SurfBoy skrev: Hej (Golden) Peanut ;)

Jeg ved ikke om det er mangel på oplysninger på siden på edbpriser eller om de bare er dumme ! , men det forholder sig , som jeg har gjort opmærksom på i flere tråde, sådan at de altså roder rundt i tingene omkring modellerne T220/T220HD,T240/T240HD og T260/T260HD.
T220HD er en skærm med INDBYGGET TUNER og det står der altså ikke noget om på edbpriser's side så enten er det kun en T220 de sælger eller også er det en T220HD hvor de mangler at angive at der er tuner på.
Til prisen tror jeg at det bare er en T220 .

Er du interesseret i et andet forslag så findes der også Samsung SyncMaster 2493HM . (anvend link til venstre for "funktioner" og "overblik")

Du siger ikke om det nødvendigvis SKAL være en Widescreen eller hvorfor du vil have HDMI .
Derfor : Forespørgsel : kan du nøjes med 4:3 (det har jeg selv overvejet til decideret gaming - selv om der HELT sikkert kommer spil der vil KRÆVE/udnytte widescreen) ? , kan du nøjes med DVI + højttalere og så bruge en adaptor ? (sandsynligvis ikke ! , vel ? - du vil gerne kunne spille Blu-Ray film og anvende (HDMI med)HDCP o.s.v.)
Blot en forespørgsel siden at du beder om alternative forslag !

M.v.h.

SurfBoy
Jeg ved godt at den har tv-tuner i sig!

Grunden til at jeg utrolig gerne vil have HDMI input er fordi at jeg har købt mig en ps3, så jeg kan spille i HD !....

en anden ting er at den pc(som også har HDMI input, DVI) jeg køber inden for den næste månede kan snilt køre en opløsning på 2500x10xx(kan ikke huske det helt præsis)

Så med at trække spil i den "høje" opløsning bliver intet problem
Mr.DJ skrev: Hvorfor er HDMI vigtigt? Vil du da have en skærm med indbygget højttaler? Eller er det fordi dit grafikkort kun har HDMI output?

Som nævnt "HD" modellerne er med tuner og har indbygget højttaler og er derfor forberedt til TV. Og HDMI har derfor et formål her...men du nævner jo kun den skal bruges til gaming og så er det jo spild af penge.

Så er T220 et bedre valg. Og "P" udgaven det bedste valg hvis du foretrækker den højere opløsning(husk dog at som altid, kræver en højere opløsning i spil en kraftigere PC for at det ikke hakker).
Jeg køber også et headset, og har et 5.1 Sound'round! så jeg har ikke brug for højtalere!

jeg vil også gerne spille hd på min/med ps3
så det er derfor jeg gerne vil have HDMI og samtidig spille med det!
The_Golden_Peanut skrev: Jeg ved godt at den har tv-tuner i sig! (du mener vel vurde have?)(tilføjet af SurfBoy)

Grunden til at jeg utrolig gerne vil have HDMI input er fordi at jeg har købt mig en ps3, så jeg kan spille i HD !....

en anden ting er at den pc(som også har HDMI input, DVI) jeg køber inden for den næste månede kan snilt køre en opløsning på 2500x10xx(kan ikke huske det helt præsis)

Det der med de der vilde vilde opløsninger (2500X10xx) og så HDMI lader til at blive lidt af et problem.
Hvis du vil have flere forslag er det eneste jeg yderligere kan gi' dig det forslag at du prøver denne søgning hos EDBPriser og ser om du kan li' noget af det min søgning har genereret.

M.v.h.

SurfBoy
SurfBoy skrev:
The_Golden_Peanut skrev: Jeg ved godt at den har tv-tuner i sig! (du mener vel vurde have?)(tilføjet af SurfBoy)

Det der med de der vilde vilde opløsninger (2500X10xx) og så HDMI lader til at blive lidt af et problem.
Hvis du vil have flere forslag er det eneste jeg yderligere kan gi' dig det forslag at du prøver denne søgning hos EDBPriser og ser om du kan li' noget af det min søgning har genereret.

M.v.h.

SurfBoy
Jeg mente ikke at jeg selv ville have en skærm der kan køre i en 2500x1900 opløsningen.
for mig er en 1920 x 1200 MAX..

jeg på-pejede bare at min pc nemt kan klare denne opløsning!
Af Mr.DJ
Ok, hvis du ikke skal bruge indbygget htt, kan du jo godt bruge en skærm der har 1 DVI og 1 HDMI og isåfald kan jeg jo foreslå Samsungs T240.

T220P egner sig ikke særlig godt til dit brug medmindre du vil bruge VGA fra PC'en(hvilket ikke er optimalt) eller skifte kabel alt efter om du bruger PS3 eller PC(heller ik optimalt).

Ang. opløsning kan jeg fortælle at min computer som bl.a. har et ret kraftigt 280GTX grafikkort osse sagtens kan vise en sindssyg opløsning ala 2500x1XXX....men hvis jeg starter et af de nye action spil op såsom Crysis, bliver jeg nødt til at spille i 1280x1024 hvis det ikke skal hakke for meget(med alle detaljer slået til).

Dette gør jo at min skærm som har en opløsning på 1680x1050 ikke bliver udnyttet optimalt. På en 1920x1200(og op)skærm bliver det jo ikke bedre. Det var såmen bare det' jeg mente man måske osse bør have i baghovedet!
Af The_Golden_Peanut
Mr.DJ skrev: skifte kabel alt efter om du bruger PS3 eller PC(heller ik optimalt).
Det var faktis dette jeg havede tænk mig at gøre!...
Men hvis der er et bedere alternativ så.. tja hvorfor ikke?
Mr.DJ skrev: Ang. opløsning kan jeg fortælle at min computer som bl.a. har et ret kraftigt 280GTX grafikkort osse sagtens kan vise en sindssyg opløsning ala 2500x1XXX....men hvis jeg starter et af de nye action spil op såsom Crysis, bliver jeg nødt til at spille i 1280x1024 hvis det ikke skal hakke for meget(med alle detaljer slået til).

Dette gør jo at min skærm som har en opløsning på 1680x1050 ikke bliver udnyttet optimalt. På en 1920x1200(og op)skærm bliver det jo ikke bedre. Det var såmen bare det' jeg mente man måske osse bør have i baghovedet!
det har du ret i .. men jeg spiller stadig meget CS:S som man nemt kan køre i en utrolig høj opløsning..

Men ja det kan da tænkes at jeg skulle gå efter en skærm med 1680x1050
Af The_Golden_Peanut
Jeg har bare hørt at samsungs T220-T240 har hyletoner hvis man kommer for lang ned i Brightness.. der er mange der har dette problem ..