Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Alien911
Hej,

jeg har et par dell 2007FP skærme som jeg er super glad for. Mit grafikkort er et 9800GTX og har kun to DVI udgange, derfor har jeg fyldt begge ud til skærmene. For at jeg ogå kan slutte mit fjernesyn (et pana 42pz80) til her jeg købt et Matrox dualhead2go digital edition. Så sætter jeg mine to delle skærme i den så jeg har en DVI port fri til mit fjernsyn.

Mit problem ligger i at billedet på mine to delle skærme er ret dårligt, det er som om det ligger en grå skygge 2 pixels til højre for det "oprindelige billede". Jeg her læst mig frem på nettet at man skal lave noget phase correction. Har også læst at man skulle komme det til livs ved at smide en DVI til vga konverter og på den måde på en auto adjust funktion på sin skærm og få den til at rette fejlen, dette har jeg prøvet og det virker ikke. Der er også en adjust funktion i det matrox software som følger med, den løser det dog heller ikke.
Det er som om den tror den lavet et perfekt billede og derfor ikke vil rette det.

håber der er nogle kloge hoveder derude som har en løsning på mit problem. evt. hvor man kan få den til at sende et "forkert" signal for at ophæve det fejlbillede skærmene viser.

hilsen Rune