14 apr 2006, 11:45

Hej,
Jeg skal have købt mig en ny monitor:
Jeg har følgende krav:
-19"
- flot design
- rigtigt godt billede (ja, faktisk gerne "perfekt")
- pixelgaranti
- skal kunne bruges til spil i begrænset omfang
- prisen er max. 3500-4000 kr.
Har tidligere haft en LG 1980Q hjemme på prøve, men jeg var lidt generet af at jeg ligesom kunne ane et mønster i baggrundet på grålige farver (f.eks. toppen af Internet Explorer bar´en)
Nu har jeg så kig på en Samsung 193p+ eller 970p og har læst lidt om dem på nettet.
Er egentlig mest stemt for 970eren, da det er en nyere model, men er lidt itvivl om stabiliteten af selve hæve/sænke armsystemet. Armen på 1980q´eren kunne nemlig ikke holde skærmen, så skærmen sank hele tiden ned, og det var noget irriterende. Er det stabilt nok på samsungen?
Jeg har også læst lidt om dithering på de her Samsung modeller. Er det det samme som jeg har oplevet på 1980q´eren? Er det noget som er generende og som man lægger mærke til?
Hvilken af disse to modeller vil I anbefale?
Er der andre mærker jeg bør overveje, som opfylder mine krav?
mvh
Martin

Jeg skal have købt mig en ny monitor:
Jeg har følgende krav:
-19"
- flot design
- rigtigt godt billede (ja, faktisk gerne "perfekt")
- pixelgaranti
- skal kunne bruges til spil i begrænset omfang
- prisen er max. 3500-4000 kr.
Har tidligere haft en LG 1980Q hjemme på prøve, men jeg var lidt generet af at jeg ligesom kunne ane et mønster i baggrundet på grålige farver (f.eks. toppen af Internet Explorer bar´en)
Nu har jeg så kig på en Samsung 193p+ eller 970p og har læst lidt om dem på nettet.
Er egentlig mest stemt for 970eren, da det er en nyere model, men er lidt itvivl om stabiliteten af selve hæve/sænke armsystemet. Armen på 1980q´eren kunne nemlig ikke holde skærmen, så skærmen sank hele tiden ned, og det var noget irriterende. Er det stabilt nok på samsungen?
Jeg har også læst lidt om dithering på de her Samsung modeller. Er det det samme som jeg har oplevet på 1980q´eren? Er det noget som er generende og som man lægger mærke til?
Hvilken af disse to modeller vil I anbefale?
Er der andre mærker jeg bør overveje, som opfylder mine krav?
mvh
Martin