Til diskussion og snak om computerskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Hej..

Jeg står og skal bruge endnu en fladskærm til et dual-screen setup. Har i øjeblikket en Samsung (syncmaster 214t http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=159193). Ønsker at de kører i samme opløsning - da jeg umiddelbart ser det som den optimale måde at køre to skærme på. Derudover ønsker jeg at den nye skærm har et bedre billede, både i spil og desktop brug - satser på at bruge denne nye som primær skærm.

I jeres anbefalinger ser jeg hovedsagligt TN paneler, men synes der er en hel del fordele ved brug S-PVA, bl.a. bedre billedgengivelse, dog med potentielle problemer ift. opdateringshastigheder.

Jeg er kommet frem til denne: HP LP2275W, review: http://www.tftcentral.co.uk/reviews/hp_lp2275w.htm

Det er jeg pga. paneltypen og prisen som jeg synes virker udmærket.

Inden jeg bestiller kunne jeg godt tænke mig en mere erfaren person kiggede på behov og skærm, evt. stillede alternativer op hvis der var sådan nogle.

Mvh.
-Martin
Af Josemanden
Havde faktisk ikke læst den oprindeligt, men er gjort nu..

Jeg planlægger ikke at anvende min skærm til grafik- eller fotobehandling, dog er jeg ganske interesseret i at få et rart og behageligt billede, derfor kiggede jeg på alternativer til TN paneler. Måske det er irrelevant for paneler i 22 tommer størrelsen?

Med overdrive tænker jeg at skærmen nok skulle kunne klare spil, selvom I nævner problemer med opdateringshastigheden i jeres test - kan du be- eller afkræfte det?

Desuden er der vist en fejl på jeres anbefalingsliste, denne model står listet under kontorskærme som værende 19", men modellen er 22".

Det jeg ønsker besvaret er vel hovedsagligt om jeg vil kunne se forskel på denne skærm ift. en billigere 22" TN panel skærm, selvom jeg ikke benytter min computer til grafikbehandling.. Selvom spørgsmålet er lidt løst stillet håber jeg du kan nævne godt og dårligt ved begge løsninger.
Af Josemanden
Takker for linket, det gav endnu lidt info..

I øjeblikket hælder jeg stadig mest til at købe HP'en, med nedenstående forbehold som jeg håber nogen kan afklare for mig..

Ville det udgøre et problem med de 2,3,4 frames inputlag der forekommer på skærmen ift. lidt casual FPS, RTS og RPG? Det er mest ting som Call of Duty 4, Wc3 (dota) og WoW jeg spiller for tiden. Egne erfaringer meget velkomne.

Er det et mere behageligt/korrekt stillestående billede der opnås ved S-PVA, eller drejer det sig alene om farvekvalitet og betragtningsvinkler?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det burde ikke give dig problemer.