Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af madsen1975
hej.

hvis jeg køber et samsung LE37A656A1C og jeg har kabel tv fra yousee skal jeg så have en hd boks eller en selector for at se kanalerne digitalt.

håber der er nogen der kan hjælpe da jeg efter hånden er snot forvirret.

på forhånd tak.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Du kan godt se de alm. digitale kabel-tv kanaler med den indbyggede DVB-C tuner, men ikke HD kanalerne. Du skal bruge et CA modul oveni hatten.
Af madsen1975
tak for svaret.
Men du skriver noget om et CA modul er det kun hvis jeg skal se hd kanalerne.

Skal jeg så bare stikke mit selector kort i tv'et
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, ti ldet første og ja til det andet ;) CA modulet skal du bruge uanset hvad, for det er deri at dekoderkortet skal sidde.

Jeg har linket til den her flere gange (A= Dekoderkort, B=CA modul og C=CI slot på TVet):
Billede

For at se de digitale kanaler via den indbyggede digitale tuner, så skal du først finde ud af hvilken type CA modul du skal bruge. Typisk så sælger din TV producent også de moduler der passer i netop dit TV. Dernæst skal du have fat i dekoderkortet fra din TV udbyder. Det ligner et almindeligt kreditkort. Dette dekoderkort passer ind i en revne i CA modulet og hele molevitten skal dernæst sættes i dit TVs CI slot. Så er du good to go.