Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af telum
Jeg er interesseret i Sony's nyeste design-skærm EX1 der vidst har premiere imorgen.

Som jeg har forstået det, har det nogenlunde samme panel og features som W4500 + trådløs HD (desværre kun op til 1080i, men 720p trådløst er nu også lækkert).

Jeg har set recordere.dk's nyhed hvor de skriver den vil koste 23.000kr. og det lyder voldsomt dyrt ift. W4500 og den anden hvide model E4020.

Hvad vil i gætte prisen til når den har fundet et fornuftigt leje om 1-2 mdr.?
Af Kratz
Det er jo altid svært at spå om prisudviklingen på enkelte produkter.
Det eneste som har været nogenlunde sikkert er, at skærme falder i pris over tid. Blandt andet derfor bør man stoppe med at tjekke priserne når man har købt sin skærm ;)
EX1 vil sikkert også falde i pris, men da jeg fornemmer dette er et niche produkt, vil jeg ikke forvente kæmpe prisfald. Du skal nok ikke regne med den kommer ned på W4500 niveau.
Af telum
Ja det er altid svært at spå - desværre. Det er også dumt altid at vente på tingende falder, da de falder fordi der kommer noget nyt og lækkert.

Dog tror jeg godt der kan være en ide i, at vente et par måneder efter releasedatoen så der når at komme efterspørgsel og konkurrence på produktet.

At det er et niche-produkt er jeg ikke helt enig i - det er jo direkte målrettet den kvindelige del med design og ledningsfri billedoverførsel, og vi ved jo desværre godt hvor meget magt de typisk har i den sammenhæng ;)

Et skud fra hoften på en pris til forået er stadig meget velkommen!