Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af thelonely
Jeg står og skal til at købe en digital fotoramme og jeg har fundet 2 som valget står imellem:

Samsung SPF-85H
og
Sony DPF-D70

Umiddelbart hælder jeg mest til samsungen, men det er kun pga. dens mulige storebror Samsung SPF-83V har fået rigtig gode anmeldelser(de fleste siger at den er bedst på markedet). Den koster dog lige en tand for meget...

Jeg håber i kan hjælpe mig med at vælge... ;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Umiddelbart virker den fra Samsung mest attraktiv i min mening.

Jeg har ikke så meget erfaring med de to specifikke modeller du her nævner, men jeg har selv eget en fra Philips i noget tid. Noget som jeg virkelig savner på min model, er bedre mulighed for at få billeder over på skærmen. Der tilbydes naturligvis en intern hukommelse og mulighed for at smide hukommelseskort eller USB i den, men en trådløs funktion til overførsel vil være guld værd.
Jeg orker personligt ikke at tilslutte nye kort eller overføre vira et USB stik løbende, da alle mine billeder ligger på min PC - og af samme grund har jeg så sjældent min fotoramme tændt.

Det skal naturligvis ikke afskrække dig, men det er blot min oplevelse.
Af thelonely
Er din fotoramme fra phillips i samme prisklasse?
Af thelonely
Jeg er stadig lidt i tvivl om det skal være Samsung eller Sony rammen... men ellers må jeg jo bare kaste mig ud i samsungen, de er sikkert kun marginalt forskellige.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Billedkvalitetsmæssigt tror jeg ikke du vil opleve så store forskelle, nej. Et fælles træk er nok også de lidt begrænsede betragtningsvinkler, som er ret generelle for disse fotorammer.

Uanset hvad du måtte ende med at vælge, hører vi dog gerne lidt tilbagemeldinger, når du har modtaget produktet ;)
Brugeravatar
Af jakobdam
Da jeg tester for Digital Foto magasinet, har jeg haft 4 rammer til test.

Og jeg kan berette, at billedkvaliteten svinger uhyggeligt meget! Det er nemt at se der bliver brugt forskellige teknologier i dem.

Ikke desto mindre vil jeg, meget utraditionelt for mit vedkommende, anbefale at man kigger ca. 50/50 på design og kvalitet. Det er trods alt en ting man vil have stående i sin stue, fremme altid.

For kvalitetens vedkommende, så vær opmærksom på betragtningsvinkler. Hvor de fleste klarer sig fint vandret, så er det de færreste der ser ordentlige ud lodret. Philips er en af dem der giver pæne resultater lodret.

Farver leveres overordnet pænest af Jobo og Philips, hvor andre kan have tendenser til magenta eller grønt skær. Eftersom rammerne ikke giver mulighed for at indstille RGB separat, er det selvsagt rimeligt vigtigt at rammen viser ordentlige farver fra start.

Designmæssigt faldt jeg personligt for Sonys bud, men det er jo en smagssag. I mine øjne var Philips'en pæn på produktbilledet, men noget billigt skrammel at glo på i virkeligheden.

Blot lidt overvejelser herfra :)
Af thelonely
Godt indlæg. Af dem i min prisklasse(under 1000kr) synes jeg umiddelbart kun at Samsung og Sony har flotte designs. Man skal højere op hvis man skal have Phillips. Jeg bryder mig ikke om deres low end modeller.

Har du en mening om samsungs modeller? Det er kun rent billedkvalitetsmæssigt, da designs jo er en smagssag(selvom det lyder til vi har lidt af den samme).
Af thelonely
Samsung SPF-71E kører 480 x 234. Det bliver for grimt at se på ikke? Eller er det ok?
Af thelonely
Nu har jeg lige set lidt nærmere på skærmene og selvom Samsung har flere funktioner og større hukommelse, så lagde jeg også mærke til at den ikke er blank sort. Der er satme et blomstermønster på rammen! Det tænder mig helt af og derfor regner jeg med at købe Sony DPF-D70 istedet for.

Den her mindre plads og færre funktioner, men designet er stilrent og helt sort uden nogle mønstre.

Jeg har seriøst ingen idé om hvem fanden som har lavet samsungs design, han må godt nok skylde kvajebajere. Deres dårligste model som er nærmest ubrugelig har et ret fedt design, men deres anden low end som de fleste ville vælge har blomster på...

Noget af et selvmål!
Af lennon
thelonely skrev:Nu har jeg lige set lidt nærmere på skærmene og selvom Samsung har flere funktioner og større hukommelse, så lagde jeg også mærke til at den ikke er blank sort. Der er satme et blomstermønster på rammen! Det tænder mig helt af og derfor regner jeg med at købe Sony DPF-D70 istedet for.

Den her mindre plads og færre funktioner, men designet er stilrent og helt sort uden nogle mønstre.

Jeg har seriøst ingen idé om hvem fanden som har lavet samsungs design, han må godt nok skylde kvajebajere. Deres dårligste model som er nærmest ubrugelig har et ret fedt design, men deres anden low end som de fleste ville vælge har blomster på...

Noget af et selvmål!
Følger tråden,da det er en oplagt julegave til bedsteforældre !
Googlede frem til denne brugeranmeldelse( 3 ud af 6 stjerner) fra Tyskland hvor Sony D70 koster ca 750 dkr :

09.09.2008
Der digitale Bilderrahmen hat ein schönes schlichtes Design, die Auflösung ist gestochen scharf und auch die Farben sind sehr schön dargestellt. Allerdings ist der Kontrast sehr stark und die Verwaltung der Bilder könnte auch bedienerfreundlicher sein. Ansonsten aber ein echtes Schmuckstück.
Meine Wertung:
Af thelonely
Jeg har lige fået købt mig et Sony DPF-D70 og det første som undrer mig er at der ikke er noget beskyttelse(sådan et lille plasticlag) på selve skærmen. Der er kun beskyttelse på selve rammen.

Det er godt nok mystisk, så jeg vil da lige foreslå at hvis man køber et Sony DPF-D70, så skal man åbne den inden man giver den væk som gave, for hvis man er uheldig er der små ridser i.

Det er der ikke i min skal der selvfølgelig lige siges, men alligevel underligt at der ikke er beskyttelse på selve skærm :o
Af Bleys
Undskyld jeg bryder ind i denne tråd, men jeg er også ude efter en fotoramme og kigger på Samsung spf-105p men jeg ville virkelig gerne se en inden jeg køber den. Er der nogen der kender en butik i københavns området som sælger dem?
Af red_martians
Så må vi jo få Rasmus til at lave en test af billederammer :-)
kunne være ganske interessant at få noget mål-udstyr på dem og se hvad de faktisk kan.