Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Angel
Jeg skrev tidligere vedr. nogle Samsung LCD skærme fra Cebit messen. Her snakker jeg om modellen 40M73BD og 40" LCD'en, der havde et kontrastforhold på 10000:1, farvespektrefremvisning på 146 % og det judderfri billede.

Har du forhørt dig nærmere om, hvad selve opløsning bliver og om der er tale om 1:1 pixelmapping over HDMI for begge skærme?

Jeg går stadig og drømmer sindsygt meget om deres 40" LED med 146% og det judderfri billede. Det lyder som mit drømme tv, som jeg har kigget langt efter. Hvis den også bare kommer med ægte 1920x1080 og 1:1 pixelmapping via. HDMI vil det være det perfekte tv for mig :D
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
Har du forhørt dig nærmere om, hvad selve opløsning bliver og om der er tale om 1:1 pixelmapping over HDMI for begge skærme?
Jeg har desværre ikke hørt så meget nærmere om den 40 tommer LED baserede skærm, men M73 kommer vis titl at minde meget om M71, som der allerede er et par tråde om i forummet. M71 skulel angiveligt komme i midten eller slutningen af maj (altså med danske menuer). Jeg har ikke fået bekræftet noget mht. M73, men mon ikke den følger kort efter - eller hvert fald før VM i forbold.

Oplsøningen på M71 bliver 1366x768, så umiddelbart vil jeg skyde på, at det samme er tilfældet for M73. Samsung har dog allerede introduceret et 40 og 46 tommer panel med opløsning på 1920x1080. Et realistisk bud på lancering af produkter, som er baseret på det, vil jeg mene er de sidste 2-3 måneder af 2006.