Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Gokhan
Jeg opretter det her tråd for at blive lidt klogere på Sonys tv , jeg ar set den i live, men jeg er stadig tvivl om lcd eller plasma. (panasonic 42px85)

Jeg vil gerne høre fra folk der har købt sony w4500 og fortælle plusser og minusser ved tv?

Det hjælper mig og en hel masse andre:)
Af Virgilen
Gokhan skrev:Jeg opretter det her tråd for at blive lidt klogere på Sonys tv , jeg ar set den i live, men jeg er stadig tvivl om lcd eller plasma. (panasonic 42px85)

Jeg vil gerne høre fra folk der har købt sony w4500 og fortælle plusser og minusser ved tv?

Det hjælper mig og en hel masse andre:)
Prøv at læse alle de tusinder af tråde der er omkring emnet rundt omkring på nettet.

Jeg kan kun tale for mig selv. Jeg er en glad ejer. Har ingen problemer med clouding eller backlight bleeding. Udemærket billede i sd kanon i bluray.
Af Gokhan
jeg har læst en del og har kun læst at det er et godt tv, men plasma blev rost en del , så er lidt usikker i den grad. Jeg ved godt sony har både dvb c og t og mpeg4 er det jo kun godt, men på den anden side så får man smidt en boks på hovedet ligemeget når det kommer til vores antenneforening.
jeg var forbi nogle buttikker der havde både sony og panasonic høngt op på væggen og kørte analog signal , men det væreste var at , analog signalet blev fordelt til 30-40 tv hvilket gjorde at signalet var meget værre end det man har derhjemme, så det er lidt svært at se hvor godt billedet kommer til stå når man sætter den op hos en selv. men butikken kunne intet gøre ved det.
Af Smartzipants
Jge stod i samme situation og som mange andre gik jeg forbi TC for at sammenligne. Jeg var ikke i tvivl ... billedekvaliteten i plasma ER bare bedre end LCD endnu (fokus på naturlig farvegengivelse, sortniveau, shadowdetails etc jf. flatpanels LCD/plasma artikel).... spørgsmålet er om der ikke er mange som ikke lægger så forfærdeligt meget mærke til dette når først TVet står alene hjemme i stuen .. og så kan man jo altid tale design og tunere
Af Mothy
jeg købte W4500 for 2 måneder siden efterhånden og det er et helt kanont tv som viser kanon gode billeder ved konsol og blu ray. tv kigning er os udmærket. eneste ting jeg er rigtig utilfreds med er "Background bleeding" som irritere mig grænseløst når jeg ser tv i et helt mørkt rum
Af renz
jeg har også lige købt det og synes det er fint, men jeg er nok rimelig nem at spise af :)

Er der nogle ting som jeg skal ændre fra standard indstillingerne for at ting ser flottere ud etc? jeg har ikke rodet med det, da jeg egentlig synes det ser fint ud som det er nu, men hvis lidt ændringen kan gøre det endnu bedre lytter jeg gerne til lidt guldkorn :)
Af Virgilen
Baggrundsbelysning: 2
kontrast: 95
Lysstyrke: 49
Farve: 56
Varm 2
auto 2
motionflow: Standard
Alle enhancements: Fra

Sæt måske støjreduktion til min når du ser SD

Dette skulle hjælpe betragteligt i forhold til standardindstillingerne.
Af dk_akj
Jeg overvejer et 40w4500 eller 46w4500 pga det gode billedem dvb-c og mpeg4 tuneren.

Ulempen er jo blot at man ikke kan leje film via yousee fra tv'et, men kan man bruge det samme kort i både youseeboksen og w4500'eren ??

Fidusen skulle så være at man når man vil leje en film putter kortet i youseeboksen, og ellers sidder det bare i tv'et.

Anders
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg er ret sikker på at dekoderkortet er det samme. For at være på den sikre side burde du dog nok ringe til Yousee og dobbelttjekke. Husk at der også kræves et CA modul til TVet, som du ikke har brug for når du køber boksen.
Af dk_akj
yakken skrev:Jeg er ret sikker på at dekoderkortet er det samme. For at være på den sikre side burde du dog nok ringe til Yousee og dobbelttjekke. Husk at der også kræves et CA modul til TVet, som du ikke har brug for når du køber boksen.
Ok, tak for det.

Mvh
Anders
Af renz
Hep jeg testede de sager nu, hvad er "auto 2" som nu nævner i 3nederste linje? og alle enhancements hvad menes der med dette?

og tak for hjælpen self :)

Og nogle specielle ting jeg skal gøre når jeg bruger det til xbox/ser film fra computeren? det hele over hdmi...
Af Virgilen
Det har været svært at finde ud af hvad præcist auto2 indebærer, men det giver det bedste billede til SD. Til dvd og bluray ville jeg bruge auto1, da det gengiver billedet som instruktøren ville det. Hvis du trykker på motionflow i menuen og derefter standard kan du indstille det derfra.

Jeg ville bruge samme indstillinger til bluray bare sær baggrundsbelysning til min. Og du kan med fordel sætte billedet til 1:1 pixelmapping i homemenuen under billedopsætning.

Til gaming slå da gamemode til i home menuen.

Husk at indstillinger skal laves for alle indgange seperat.
Af Gokhan
Jeg har stadig ikke købt noget endnu , men jeg regner da med få tid til tag ud på forskellige butikker og kigge , virkeligheden er altid lidt anderdeles end på spec.

jeg er da glad for folk smider deres meninger her :)
Brugeravatar
Af jakobdam
Jeg har 46" udgaven for forårs-generationen (4500-serien er her fra efteråret, og har 100 HZ motionflow som det eneste nye, efter hvad jeg ved).

Motionflow kan du læse mere om andre steder her på siden - efter min mening er den gode nyhed, at det kan slås fra... :)

Min anmeldelse af min 46"-skærm (Sony KDL-46W4220) kan du læse her:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewtopic.php?t=7798