Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dd
Har haft mit px80 et par måneder nu. I dag hvor jeg sad meget tæt på skærmen opdagede jeg en pixel, der lyste sin egen farve hele tiden. Jeg går ud fra, at det er en såkaldt pixelfejl. Er det altid permanent med en sådan fejl, eller kan det gå væk ??

Og ville I klage over én enkelt pixelfejl ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Det lyder som en pixelfejl og den vil desværre ikke gå væk med tiden. Om du kan klage eller ej afhænger af hvor du har købt dit TV. Hvis der er tale om parallelimport, så er det meget tvivlsomt om fejlen overhovedet er over bagatelgrænsen.

Hvis du har købt via et dansk Panasonic-center, så har du pixelgaranti og kan blot kontakte dem.
Af dd
Jeg har købt det i et panasonic-center. Som sagt bemærkede jeg det først i dag, da jeg gik meget tæt på tv´et. Så jeg aner ikke, om det har været der fra starten. Jeg har i hvert fald ikke bemærket det før i normal siddeafstand. Så jeg ved ikke rigtig om det er besværet værd at skulle sende det til rep eller lign. ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg går ud fra at du har meldt dig ind i deres Panasonic-klub, som giver dig 6 mdr yderligere garanti(klubben er gratis)? Jeg ville kontakte dit lokale panasonic-center uanset hvad, for at høre hvad de kan tilbyde af løsninger.

http://www.panasoniccenter.dk/centre/
Af dd
Jeps, jeg er medlem af Panasonic-club.

Men igen ved jeg ikke, om det er besværet værd. Jeg bemærker det som sagt kun, hvis jeg går meget tæt på, og baggrunden er lys. Går ud fra, at det så er noget med at skulle fragte frem og tilbage samt undvære tv´et osv. Man får vel ikke et nyt ?

Er det noget der kan forværes ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Nej, det burde ikke blive værre. En pixelfejl er en følge af enten en defekt gascelle eller i den transistor der sidder bagved. Det er ikke noget der normalvist "breder" sig.

Jeg ville dog tage kontakt uanset hvad - hvis du kan få et nyt uden at det bliver besværligt, så er det da at foretrække. Hvis du en dag vil sælge, så hjælper det dig også at skærmen er fejlfri.
Af dd
Det man kan frygte er, at de vil gøre alt for at "besværliggøre udbedringen" - dvs at jeg måske selv skal fragte eller sende tv´et(kan de forlange det???) og det vil måske tage en del tid at få lavet osv, fordi de godt ved, at folk så måske ikke orker alt det bare pga én pixelfejl..

Jeg ved det ikke, men jeg kan levende forstille mig det...
Af Thor-thor
Nej, de henter og bringer. ´

Der er da ingen grund til, på forhånd, at være negativ overfor serviceniveauet :)

Jeg ville tage en snak med forhandleren og høre hvad mulighederne er. Mon ikke i kan finde ud af en fornuftig løsning. Evt. kunne det jo være at han tilbød et nedslag i prisen, hvis du vil beholde tv'et.
Men under alle omstændigheder skal du da checke mulighederne. Du kan jo altid vælge at sige nej tak til de forslag forhandleren stiller, hvis du synes det er for besværligt etc.
Af mhca
Thor-thor skrev: Evt. kunne det jo være at han tilbød et nedslag i prisen, hvis du vil beholde tv'et.
I dette tilfælde vil de jo så blive nødt til i deres "system" at registrere at deres service ikke længere vil gælde for den konkrete pixelfejl. Det vil da være noget bøvlet for dem. Hvordan skal de sikre sig at han så ikke om 1 år kontakter dem ang. en pixelfejl der er opstået...?

Men jo, ellers synes jeg da også helt klart at man bør benytte sig af sin garanti. Man risikerer bare at blive mere fokuseret på fejlen med tiden. Har jeg i hvert fald personligt en dårlig tendens til.

Mvh. Martin
Af dd
Jeg ved ikke, hvor meget jeg vil lægge mærke til det. Ved normal kigning bemærker jeg det som sagt ikke. Men det er måske mere en principsag for mig, og måske derfor et irritationsmoment.

Nogen der ved, om det er bøvlet at lave en sådan pixel ?. Virker bare vildt, hvis det kræver en større operation for èn lille pixels skyld.
Af Thor-thor
Man kan ikke "lave/reparere" en pixelfejl, panelet/skærmen skal skiftes!
Af dd
Det lyder som en dyr ting for forhandleren/producenten. Så er det næsten ligeså let at give et nyt tv eller ?. Når nu tv´et kun er et par mnd gammelt. Eller det vil måske være svært at bide skeer med dem så for én pixel?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvorfor ringer du ikke bare til dem og spørger ad? Pixelfejl løses ofte ved at skifte selve panelet og lade resten af skærmen blive genbrugt. Hvis garantien omfatter pixelfejl, så skulle der ikke være noget at bide skeer om.
Af thomit
yakken skrev:Hvorfor ringer du ikke bare til dem og spørger ad? Pixelfejl løses ofte ved at skifte selve panelet og lade resten af skærmen blive genbrugt. Hvis garantien omfatter pixelfejl, så skulle der ikke være noget at bide skeer om.

Jepp. Ingen kan tvinge deg til å gå til reparasjon, dersom du mener at det hele blir for mye baluba ... bare ring dem og hør hva de kan tilbyde ;)