Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jonasbom
Hej Alle. Jeg skal have et tv til mit værelse, Mit budget er bare ikke så højt. jeg har prøvet at følge indkøbsguiden men jeg skal have 32" og der er ingen modeller i den størrelse. Så jeg ville hører her hvad i ville anbefale, jeg har kigget meget på samsung :)
Hvilket køb vil i foreslå?

Jeg skal bruge:
- Et 32" til maks 4500,-
- DVB-C
- Gerne samsung

Og lige et sidste spørgsmål :) Har læst at på mange modeller sidder stikkene på bagsiden. Hvordan løser man det problem hvis man skal hænge sit tv på væggen?. Tak på forhånd!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvis det primært er Samsung du vil se på, så kan du få denne model i en dansk version, men prisen er lige i overkanten:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... &Soegeord=
Pengene rækker desværre ikke til de større modeller.

Hos Sony er det V4500 der er i spil:
http://www.hifipriser.dk/Products/Listp ... &Soegeord=
Af jonasbom
Så du vil anbefale V4500 ?
- Har også længe kigget på Samsung LE32A557 som du linker til, synes bare ikke rigtigt jeg har pengene til det, men det virker som et fornuftigt køb, Vil det være klogt at ofre de 500 kroner mere?

Og vil stadig gerne lige hører hvordan man løser problemet med stikkene når indgangene sidder på bagsiden? Da mit fjernsyn skal hænge på væggen.
Af jonasbom
Det ville virkelig være en stor hjælp med nogle svar :D
Af nielssp
jonasbom skrev:Det ville virkelig være en stor hjælp med nogle svar :D
Jeg har selv kig på Sony modellen v4500, som skulle være et udmærket tv i det prislag. Nu har jeg set at Elgiganten fra næste uge har modellen v4710 til 4444 kr. Modellen skulle være stort set identisk med v4500, og det lyder da som en supergod pris...
Af jonasbom
Tak. Og det skulle være et godt fjernsyn også til playstation osv? Der er ikke nogle der kan svarer på de andre spørgsmål, det ville være virkelig fedt. eller hvis der er andre modeller i ville anbefale :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Hvad er det problemet er mht. vægmontering? Hvis du ikke kan komme til kablerne efter vægmonteringen, så skal de monteres inden du hænger skærmen op.
Af jonasbom
Problemet er at jeg har hørt, at man kan løse problemet ved at købe et vægbeslag der gør man kan komme til. og vil meget gerne kunne komme til mine udgange da jeg skal skifte dem engang imellem.

Udover det er jeg meget lost i hvilket tv jeg skal købe, hjælp mig med et godt bud :)
Af nielssp
yakken: Ved du noget om hvad der adskiller v4710 og v4500? Man kan ikke rigtig finde noget information på nettet. Enkelte skriver det er små designmæssige forskelle.
Ville du ikke sige at 4444 kr er en god pris for den skærm (v4710)?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
På mange skærme er der et par indgange i siden af skærmen, såsom HDMI og lydindgange, men hvis der er tale om kabler der skal sidde fast på en mere æstetisk måde, så er dét måske ikke den kønneste løsning.

Jeg har desværre ikke et konkret bud på et beslag der giver dig disse muligheder, men de findes uden tvivl.

Dine krav gør det lidt svært at komme med ret mange konkrete bud, idet DVB-C og Samsung jo allerede har indsnævret feltet til hvad du selv kan finde på Samsungs hjemmeside.
Af SurfBoy
jonasbom skrev:Problemet er at jeg har hørt, at man kan løse problemet ved at købe et vægbeslag der gør man kan komme til. og vil meget gerne kunne komme til mine udgange da jeg skal skifte dem engang imellem.

Udover det er jeg meget lost i hvilket tv jeg skal købe, hjælp mig med et godt bud :)
Hvis du gerne vil have et Samsung med support fra Samsung Danmark så gå ind på www.happii.dk og se hvad du kan få for det du vil betale.
Hvis du gerne vil have et Sony med dansk support så gå ind på www.wupti.dk og se hvad du kan få for det du vil betale.
Iøvrigt , ikke min kop te især på grund af den lave opløsning på 1024X768, så plejer folk her omkring at være meget glad for at anbefale Panasonic 42PX80 som "low budget" løsning ! (var det godt nok skrevet folkens ?) ;)

M.v.h.

SurfBoy
Af amogensen
Spændende med tilbuddet fra El-giganten, er netop på jagt efter denne skærm.

Har du link til tilbuddet på KDL32V4710AEP online står den pt. til 4999.

Er det en internetpris eller butikspris?

Det må næsten være en v4500 med en mindre modificering - mon ikke?

Tak for hjælpen.
Af amogensen
Kan se at eneste forskel er i det plastik der forbinder højtalerne med selve fjernsynet. Dette er transparent på v4500 og røgfarvet/næsten sort på v4710.
Af SurfBoy
amogensen skrev:Spændende med tilbuddet fra El-giganten, er netop på jagt efter denne skærm.

Har du link til tilbuddet på KDL32V4710AEP online står den pt. til 4999.

Er det en internetpris eller butikspris?

Det må næsten være en v4500 med en mindre modificering - mon ikke?

Tak for hjælpen.
Der står jo højt og tydeligt internet pris.
Jeg har prøvet den vej før , men de nægter afhentning i deres varehus til prisen selv uanset forud betaling og bestilling og nægter også alternativ transport.
Kun en måde : Deres egen fragtmand ! - plejer at være fast gebyr på 475 Kr. (ved vægt over 20 kg.) , værsgo at spis , så plejer det sjove altså at gå af det !
(Fjernsynet vejer i sig selv kun 15 Kg. så jeg ved ikke om de så vil/kan sende det med Post Danmark eller om det er for voluminøst/omfangsrigt - i så tilfælde da spyt de 475 kr. som nævnt)
Personligt syntes jeg at det er for surt og at det "sjove" går af det hvis man er tvunget til at skulle betale 475 Kr. i transport for at tage imod et godt tilbud)