Brug denne kategori til at tale om digitale såvel som analoge tv-tunere, samt andet modtageudstyr

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kriss
Hej.

Har PX80 en indbygget digital modtager boks, eller er det noget man skal koble til ved siden af?

Tak!
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Den har indbygget DVB-T tuner med MPEG2 dekodning. Dvs. du kan se TV via en stueantenne. Den har ikke andre digitale tunere.
Af Kriss
Så det er altså ikke muligt at sætte et kort fra f.eks. YouSee ind I TV'et? Så skal jeg have fat i en ekstern boks ved siden af?
Af SurfBoy
yakken skrev:Den har indbygget DVB-T tuner med MPEG2 dekodning. Dvs. du kan se TV via en stueantenne. Den har ikke andre digitale tunere.
Men som vi gennem utallige tråde og diskussioner har konstateret ikke betyder så meget p.t. da man , hvis man modtager via kabel TV, jo alligevel skal have en HD-Boks der sættes til TV'et via HDMI eller andet video stik.

"Yakken" ved det godt , han gad enten bare ikke at skrive det engang til , eller mente det ikke nødvendigt at oplyse , eller troede at du vidste det, eller måske syntes han at det var en upassende oplysning !
(Har jeg taget mine forbehold godt nok "Yakken" ? ) ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Så det er altså ikke muligt at sætte et kort fra f.eks. YouSee ind I TV'et? Så skal jeg have fat i en ekstern boks ved siden af?
Ja, det er korrekt. Der kræves en DVB-C tuner for at kunne se digitalt kabel-TV fra Yousee og det har PX80 ikke. Der må du have fat i den eksterne boks du kan købe/leje hos Yousee.

Men som vi gennem utallige tråde og diskussioner har konstateret ikke betyder så meget p.t. da man , hvis man modtager via kabel TV, jo alligevel skal have en HD-Boks der sættes til TV'et via HDMI eller andet video stik.
Nej, man skal ikke have en ekstern boks uanset hvad. Det afhænger af hvilket TV du har købt. Hvis TVet har en indbygget DVB-C tuner, så behøver du ikke boksen, med mindre du vil have de esktra features en sådan tilbyder.
Af SurfBoy
Kriss skrev:Så det er altså ikke muligt at sætte et kort fra f.eks. YouSee ind I TV'et? Så skal jeg have fat i en ekstern boks ved siden af?
Det skal du jo alligevel hvis du ønsker fulde digitale services og muligheder .
Se et af "Yakken's" link her !
Af Kriss
Tak for svarene :)
Af SurfBoy
yakken skrev: Hvis TVet har en indbygget DVB-C tuner, så behøver du ikke boksen, med mindre du vil have de esktra features en sådan tilbyder.
"Yakken" Yakkede i det han burde have skrevet :
Hvis TVet har en indbygget DVB-C tuner & CI-Slot , så behøver du ikke boksen, med mindre du vil have de ekstra features en sådan tilbyder.

Og for at komme "Yakken" i forkøbet så vil han svare at næsten alle moderne fladskærms TV har indbygget CI-Kortlæser !
(Var det rigtigt nok "Yakken" ? ) ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Jeg har endnu ikke set et TV uden CI slot, så den del er nok unødvendig at nævne.
Af SurfBoy
yakken skrev:Jeg har endnu ikke set et TV uden CI slot, så den del er nok unødvendig at nævne.
What did I say ? ;) :D