Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SurfBoy
yakken skrev:Det er fint nok at du har brug for at overbevise dig selv på en eller anden måde, men i denne tråd forvirrer det nok mere end det gavner. Trådens indehaver er måske ikke så interesseret i at få omdannet diskussionen til én lang smøre om hvorfor HDMI kabler til 1000 kr./m ikke er pengene værd, blot for at du bliver overbevist.
Såvidt jeg kan se modtog jeg "belæring" som jeg blot besvarede , jeg har ikke bedt om en lang diskussion
yakken skrev: Du skal nok satse på et kabel der er certificeret til 1080p, blot for at være på den sikre side.
Koster sådan et mere end et ikke til 1080P certificeret ? :) :D :p

Åhh! "Yakken" kom nu ! - ha' nu lidt sans for humor (ikke for at antyde at du ikke har det - "treading on eggshells here" ;) )
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
SurfBoy skrev:Koster sådan et mere end et ikke til 1080P certificeret ? :) :D :p
Jo, det skal det såmen nok gøre. Dét vi snakker om her er vel om man vinder mere ved fortsat at forøge prisen. Den mekaniske kvalitet af kablet er så høj at du kan sende 1080p signalet igennem det uden at der opstår fejl - når du først har gjort dét, så er der ingen pointe i at betale mere for andre kabler for kvaliteten af billedet bliver ikke bedre. Jeg har vist ikke givet udtryk for at det billigste l...-kabel fra Harald Nyborg til 42 kr. (inkl. en vinkelsliber) opfylder alles krav? Du kan naturligvis købe et kabel, der ikke kan håndtere den båndbredde der kræves for at føre netop dit signal fra A til B.

Det er altså alt sammen et spørgsmål om båndbredde. Du kan uden tvivl hive en større båndbredde ud af de dyre kabler til 1000 kr./m, men hvis du nu kun har brug for X MHz, så får du altså ikke et bedre billede af at bruge et kabel der kan klare 1,5*X MHz. Mere klart tror jeg ikke jeg kan sige det.

Pointen: Når du har fået fat i et kabel, der ikke giver anledning til fejl i billedet eller i lyden, så kan du holde op med at se på dyrere kabler.
Af martinlk
Jeg kan lige tilføje at jeg bruger HDMI-kabler fra Harald Nyborg og T. Hansen, og de fungerer fint til 1080p med en PS3.
Af SurfBoy
martinlk skrev:Jeg kan lige tilføje at jeg bruger HDMI-kabler fra Harald Nyborg og T. Hansen, og de fungerer fint til 1080p med en PS3.
Ja , man kan gøre mange gode handler hos de to , men mit Nokia headset var jeg (sgu') nød til at gå hen og returnere for det var for billigt (støj indstråling) .
Nåh ! - nu går jeg vist for meget off-topic.... O_O
Af Flackhead
Det kabel jeg skal bruge skal være 15m. -forringer det kvaliteten? Kan i evt linke et par link med nogle okay dvi-hdmi kabler der virker godt, da jeg mildest talt ikke ved hvad i snakker om ;)

Mange tak (:
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
Når man kommer op i de lange kabler, så begynder den mekaniske kvalitet at være vigtig idet du vil have potentielt større tab. 15 m er ret langt for et HDMI kabel, men dermed er det ikke sagt at du skal op og betale adskillige tusinde kroner for at få signalet igennem.

Dét kabel jeg linkede til sidst, kan håndtere 1080p i op til 10 m (ifølge forhandlerens egne tests), men du får altså ingen garanti for 1080p ved 15 m kabelføring. 720pp/1080i skulle være muligt.
http://www.av-connection.dk/?PGr=863&ML=785

Går du et par klasser op i kvaliteten, så koster 15 m supra kabel ca. 1.200 kr. hvilket godt nok lyder ret dyrt, men vi snakker jo også om ret lange kabler.
http://www.av-connection.dk/?PGr=576&ML=785

Bottom line: Du kan muligvis godt klare dig med ClickTronic kablet, men der er en risiko for at du får problemer med 1080p. Med Supra kablet, skulle alt kunne føres igennem uden problemer.